Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تشکیل بانک اطلاعاتی 500 سرمایه‌گذار در همدان/ طرح عراقی‌ها در ملایر بهمن ماه افتتاح می‌شود

تشکیل بانک اطلاعاتی 500 سرمایه‌گذار در همدان/ طرح عراقی‌ها در ملایر بهمن ماه افتتاح می‌شود

نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: سرمایه گذاری عراق در ملایر در زمینه تولید بلوک صنعتی ساختمان 90 درصد پیشرفت دارد و بهمن ماه افتتاح می شود.

سیدناصر محمودی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی اصلی توسعه اقتصادی است، اظهار داشت: استراتژی های اقتصادی  در وزارت اقتصاد طراحی می شود و 55 سازمان زیر نظر آن فعالیت می کنند که در همدان نیز شش سازمان اثرگذار زیر نظر این وزارت خانه هستند.

وی افزود: وزارت اقتصاد اولین وزارتخانه ای است که پس از استقرار دولت یازدهم برنامه و محور فعالیت  خود را شروع و برنامه عملیاتی تدوین کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اولویت های وزارت اقتصاد، یادآور شد: افزایش ثروت آفرینی در کشور با توجه به نگاه ویژه به توسعه و توانمند سازی بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار از جمله اولویت هاست که خوشبختانه در این خصوص شاخص ها استخراج و ابلاغ شده است.

وی همچنین تصریح کرد:  بانک های کشور، بیمه وخزانه داری کل کشور  به عنوان نهادهای زیر مجموعه وزارت اقتصاد، اقدامات و فعالیت هایی را با هماهنگی تیم اقتصادی دولت انجام دادند که می توان به کنترل تورم اشاره کرد.

محمودی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور 6.8 درصد منفی بود، خاطرنشان کرد: با تدابیری که اندیشیده شد رشد اقتصادی کشور در چند سال گذشته به 7.4 درصد مثبت رسید.

وی با تأکید بر اثرات حمایتی و سیاست های تبیینی وزارت اقتصاد ، مجموعه دولت و تیم اقتصادی استان همدان، یادآور شد: رشد اقتصادی، کنترل تورم، رفع بیکاری و کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال از جمله دغدغه های دولت بود که در همین راستا برنامه هایی تدوین و به استان ها ابلاغ شد.

محمودی افزود: مهمترین برنامه هایی که در وزارت اقتصاد تحت عنوان پروژه های اولویت دار وزارت اقتصاد تبیین و مطرح شد پروژه های مولد سازی دارایی های دولت است  که پروژه بسیار مهمی به شمار می رود و همین موضوع  برنامه مفصلی  برای ارائه اقدامات می خواهد.

وی با بیان اینکه بخشی از استقرار خزانه داری الکترونیک در استان همدان عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه  و تسهیل امور سرمایه گذاری در کشور از جمله اقدماتی بوده که در استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به فعالیت مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها و مرکز اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، گفت: ریاست آن به لحاظ هماهنگی بیشتر بر عهده استانداران استان گذاشته شد که نایب رئیسی آن نیز بر عهده مدیر کل امور اقتصادی و دارایی است .

وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان در سال 1393  افتتاح شد، اظهار داشت: این امر نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاری خارجی ایفا کرد.

محمودی دراین زمینه گفت: مهمترین اولویت وزارت اقتصاد توسعه بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری بود که وزارت اقتصاد با مکانیزم‌هایی که در یک معاونت تحت عنوان ریاست مرکز سرمایه گذاری خارجی فعالیت می کند مباحث را آغاز و ما نیز در استان  با هماهنگی که با محوریت استاندار است، اقدامات را  آغاز کردیم.

وی افزود: در این زمینه اولویت سرمایه گذاری های استان شناسایی و تحت عناوین خاصی منتشر و کتابچه ای در این خصوص طراحی و به سرمایه گذاران ارائه شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه شعار محوری استاندار  "همت همگانی برای توسعه استان" نیاز امروز استان است، یادآور شد: توسعه اقتصادی هر استان به توسعه سیاسی آن بر می گردد؛ یعنی زیر ساخت های هماهنگ اجتماعی باید وجود داشته باشد.

وی در خصوص ایجاد اشتغال در استان بیان کرد: با توجه به آمار تامین اجتماعی و مرکز آمار اقدامات خوبی صورت گرفته است که برای راستی آزمایی در این خصوص خبرنگاران  نیز ماموریت پیدا کردند.

محمودی در ادامه یادآور شد: هماهنگی تیم اقتصادی با مدیران مرتبط با این حوزه و همراهی بانکهای استان با تیم اقتصادی در این خصوص نقش بسزایی داشته است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: افق استان روبه رشد است و چشم انداز خوبی دارد؛ در ستاد اقتصاد مقاومتی کارها دستوری انجام نمی شود و کار کارشناسی صورت می گیرد.

وی در خصوص  پروژه های مولد سازی دارایی های دولت و بدهی های دولت بیان کرد: وضع درآمد دولت به شدت کاهش پیدا کرده بود به طوریکه دولت با یک چهارم درآمد مواجه بود و هزینه ها باید از طریق منابع مالی دولت تامین می شد و خوشبختانه این موارد مدیریت شد تا (رشد)   تورم 45 درصدی به هشت درصد رسید که این امر نوید بخشاین امر نوید بخش است.

محمودی افزود: مهمترین کاری که با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان همدان در استان صورت گرفته است استخراج  توانمندی‌ها  و معرفی  فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مرکز خدامات سرمایه گذاری استان گفت: در مرکز خدمات سرمایه گذاری  که با محوریت استاندار فعالیت می کند، اقدامات در سه بخش شامل مطالعه فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری استان در 4 بخش توسعه، کشاورزی،صنعت، راه و ساختمان، مستندسازی مطالعات و تعیین پروژه های اولویت دار سرمایه گذاری انجام شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه پروژه های اولویت دار در قالب کتابچه هایی به زبان های مختلف در اختیار سرمایه گذاران خارجی و دولتی قرار گرفت، اظهار داشت:  با استناد به فرصت های موجود، بانک اطلاعاتی 400 تا 500 سرمایه‌گذار در استان تهیه شد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اتفاقاتی که در دولت و بعد از برجام افتاد، نرخ مراجعه کننده سرمایه گذاری به کشور و استان  بالا رفت، خاطرنشان کرد: ما  سرمایه گذاری را به هر قیمتی نپذیرفتیم و با توجه به تأکید استاندار بر اهلیت، کارایی و سرآمد بودن، این موارد محور کار قرار گرفت.

محمودی به معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران در همایش بین المللی سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود:  در این همایش موفق شدیم طرح های مختلف را در بخش های مختلف به سرمایه گذاران معرفی می کنیم.

 وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی از عراق در شهرستان ملایر، یادآور شد: سرمایه گذاری عراق در ملایر در زمینه تولید بلوک صنعتی ساختمان انجام شد که 90 درصد کار پیشرفت کرده و بهمن ماه افتتاح می شود.

نماینده وزیر اقتصاد در استان همدان افزود: بازار هدف تمام تولیدات واحد تولیدی بلوک صنعتی ملایر، کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس و عراق است.

وی به تولید بتن سبک گازی در همدان نیز اشاره و تصریح کرد: شرکت آفتاب مادراه ابریشم با سرمایه گذاری انگلیس نسبت به تولید بتن سبک گازی اقدام کرده است.

محمودی با بیان اینکه سرمایه گذاری در آزاد راه همدان –کرمانشاه در آستانه انعقاد قرار داد است، تصریح کرد: سرمایه گذاری شرکت سولار در همدان در زمینه تولید برق، انرژی پاک  و شهر سبز با سرمایه گذاران آلمان و اتریش در حال پیگیری است و بخشی از مذاکرات آن انجام شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در شهرستان رزن نیز با مشارکت سرمایه گذاران چینی، استرالیایی  و کره ای طرح هایی از جمله تولید تولید لنت ترمز، لامپ های led و بخاری گازی در حال اجراست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در پایان گفت: در زمینه گردشگری نیز در شهر همدان پنج یا شش هتل پنج ستاره در حال ساخت است و در آینده به بهربرداری خواهد رسید.  

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن