Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پول در همدان کم نیست

پول در همدان کم نیست

استاندار همدان گفت: پول در همدان کم نيست و همداني ها سرمايه حلال هم دارند، و از سرمايه گذاران مي خواهم که بيايند و سرمايه گذاري کنند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نيکبخت روز شنبه در ديدار با اعضاي هيات امناي کانون کارآفريني استان همدان افزود: از عملکرد پارک علم و فناوري در استان همدان راضي نيستم چرا که پارک علم و فناوري بايد توانمندي هاي بيشتري داشته باشد.

وي اظهار کرد: توسعه متوازن و توسعه زيربنايي و اساسي هر کشور و منطقه و هرجايي زماني است که بخش خصوصي در آن فعاليت داشته باشد و توسعه اي که قرار است اشتغال را حل و رشد اقتصادي ايجاد کند و صادرات را افزايش دهد بايد با فکر و دست بخش خصوصي ايجاد شود.

استاندار همدان با بيان اينکه در کشور براساس قوانين موجود و قانون اساسي مترقي کشور بخش دولتي مجاز به سرمايه گذاري در ايجاد کارافريني نيست افزود: در چشم انداز ديده شده بايد به نرخ رشد هشت درصدي برسيم که دستيابي به اين هدف الزاماتي دارد.

نيکبخت گفت: براي رسيدن به اين هدف کشور به 900 هزار ميليارد تومان پول و 70 ميليارد دلار ارز نياز است که به نرخ رشد هشت درصدي برسد و بايد تا پايان سند چشم انداز 1404 قدرت اول منطقه باشيم و قدرت اول اين رشد را مي خواهم و اين امر نياز به کارافريني دارد.

وي تصريح کرد: بخش خصوصي بايد در همدان سرمايه گذاري کند چون تنها راه اين است و بخش خصوصي توقع در تسهيل دارد و اعتماد مي خواهد.

نيکبخت با بيان اينکه با همه سرمايه گذاران در رسته هاي مختلف ، علاوه بر رؤساي بخشي، خودم نيز مذاکره مي کنم افزود: کار ما حمايت از توليد است و تا کارآفرين نباشد توليدي شکل نخواهد گرفت .

وي ادامه داد: ايجاد اشتغال و بردن نان سر سفره جوانان هدفي مقدس است و بايد همه نهادها و تشکل هاي فعال اين حوزه براي اشتغال با هم هماهنگ باشند.

وي افزود: فرهنگ سرمايه گذاري در همدان کمرنگ است و علاقه به سرمايه گذاري از سوي افراد بومي در همدان وجود ندارد.

استاندار همدان گفت: البته اين فرهنگ ره به بهبودي است و اگر هيات امناي کانون کارآفرينان اين فرهنگ را ترويج کند که سرمايه گذاري کار درست، شرعي و خدا پسندانه اي است ، براي استان کافي است.

نيکبخت افزود: پول در همدان کم نيست و همداني ها سرمايه حلال هم دارند، و از سرمايه گذاران مي خواهم که بيايند و سرمايه گذاري کنند.

وي با بيان اينکه هيچ جا بهتر از همدان براي سرمايه گذاري نيست افزود: بايد براي جذب سرمايه گذار بومي و غير بومي در اين استان فرهنگ سازي کرد.

وي ادامه داد: 110 جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در استانداري تشکيل شده و همه دستگاه هاي دولتي ملزم مي شوند که با کانون کارآفرينان در جلب و جذب سرمايه گذاري همکاري کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن