Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایمن سازی 25 مدرسه حاشیه راه در استان همدان

ایمن سازی 25 مدرسه حاشیه راه در استان همدان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، از ایمن سازی 25 باب از مدارس حاشیه راه های استان همدان با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور این دانش آموزان خبرداد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، امیر شفیعی  رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: در راستای برقراری امنیت تردد برای دانش آموزان  25 باب از مدارس حاشیه راه های روستایی استان مشمول اجرای این طرح شدند.

وی افزود: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها با دستگاه های ذیربط بویژه پلیس راه و اداره کل آموزش و پرورش استان در شهرستان های کبودراهنگ، اسدآباد، ملایر، نهاوند، همدان ، فامنین و تویسرکان اجرایی می شود.

وی ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان را از اهم اهداف این طرح خواند و تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان آموزش‌های مختلفی همچون عبور از پل عابر پیاده، آموزش چراغ راهنمایی و... فرا می گیرند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان ، بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان، تأمین ایمنی گروه های آسیب پذیر و پیشگیری از وقوع تصادفات از دیگر اهداف این طرح است.

شفیعی خاطرنشان کرد: نصب سرعت گیر، اجرای خطی کشی عابر پیاده، خط کشی های شطرنجی، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و نصب چراغ های چشمک زن از اقدامات انجام شده برای ایمن سازی این مدارس است.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان و عابران پیاده نیز گفت: اگر قوانين و مقررات رعايت شود تصادفات بسيار كاهش مي يابد و ما براي اينكه رعايت قوانين را در بين جامعه و آحاد مردم نهادينه بكنيم بايد آموزش را از سنين كودكي و دوران ابتدايي شروع كنيم وبا استفاده از روشهای نوین آموزشی مسايل ايمني و آموزه هاي ترافيكي را به دانش آموزان ياد بدهيم.

وی گفت: همچنین اقلام کمک آموزشی در بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در بین کودکان و دانش آموزان ، آموزش در دوران کودکی را بسیار پراهمیت دانست و تصریح کرد: ایمن سازی آموزشی  مدارس حاشیه راه‌ها یک ضرورت اجتماعی برای کاهش آسیب‌های جاده‌ای در میان قشر آسیب پذیر دانش آموزان محسوب می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن