Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به همدان

رییس سازمان برنامه و بودجه:
پرداخت۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به همدان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به همدان پرداخت شده است.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدباقر نوبخت در بازدید از پروژه راه آهن همدان- تهران در ایستگاه واقع در میدان شهید همدانی اظهار داشت: راه آهن همدان- تهران یکی از طرح های سفر ریاست جمهوری است که باید در همین دوره به پایان برسد.

وی با بیان اینکه برای این طرح فراتر از اعتبارات مصوب بودجه در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار مصوب طرح بود اما بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه بیش از ۱۷۲ درصد از اعتبار یعنی بیش از مبلغ مشخص پرداخت شد.

نوبخت یادآور شد: برای تکمیل طرح نیز دولت بر خود فرض می داند که بر اساس زمان بندی طرح به پایان برسد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: انتهای مسیر این راه آهن به سنندج ختم می شود و در مسیری دیگر از همدان باید به ملایر برسد و مسیر از این شهرستان به کرمانشاه تسهیل شود.

نوبخت افزود: راه آهن همدان- ملایر نیز از طرح های دولت است و در ادامه آن اقدامات راه آهن ملایر به فروزان انجام می شود و فیروزان به کرمانشاه نیز مسیر بعدی است.

وی با تأکید بر گسترش شبکه حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: برنامه ریزی شد که مردم وقتی به همدان می رسند برای دسترسی به مرکز شهر مسیر دیگری را طی نکنند بنابراین ایستگاه داخل شهری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: یکی از طرح های ریلی اقتصاد مقاومتی وصل کردن استانها به شبکه سراسری بود که در حال اجراست.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین تصریح کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری و برنامه ریزی برای اتصال سیستم حمل و نقل به شبکه سراسری و به تبع آن بین المللی، هرکسی اراده کند از همدان به هرجای جهان سفر خواهد کرد.

نوبخت گفت: تا پایان امسال ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن همدان-تهران در نظر گرفته شده بود که بیش از این مبلغ پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به همدان مصوب شد ، خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد اعتبارات بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان همین ماه پرداخت خواهد شد تا دیگر طرح ها نیز تکمیل شود.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن