Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن برای کاهش حوادث کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:
تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن برای کاهش حوادث کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناامن برای کاهش حوادث کار خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان  بازرسی‌های هدف‌دار از کارگاه‌های ساختمانی استان همدان همگام با سراسر کشور دیروز 16 آذرماه امسال انجام  گرفت.

با توجه به هماهنگی‌های انجام پذیرفته با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بازرسی‌های هدف‌دار از کارگاه‌های ساختمانی استان همگام با سراسر کشور از سوی بازرسان کار ادارات تابعه تعاون، کارورفاه استان همدان  اجرایی شد.

توصیفیان خاطر نشان کرد: در این بازرسی‌ها علاوه بر بررسی شرایط حفاظت فنی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها، موارد شرایط کار از جمله دستمزد، قراردادها و سایر موارد مرتبط با قوانین کار نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان در حاشیه بازرسی از کارگاههای ساختمانی با بیان اینکه آمار حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان زیاد است، گفت: باید تمهیدات لازم از سوی کارفرمایان و بازرسی مداوم از سوی بازرسان کار صورت گیرد تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کاردربخش ساختمانی  باشیم.

توصیفیان افزود: آموزش کارفرمایان و کارگران با هماهنگی سازمان نظام مهندسی، استفاده از تجهیزات استاندارد شده و تایید صلاحیت پیمانکاران از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش حوادث  صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، سقوط افراد از ارتفاع و راه پله ها، سقوط در چاله آسانسورها، سقوط اشیاء بر روی افراد، برق گرفتگی در اثر وسایل برقی معیوب و سیم های برق ناایمن از عمده موارد بروز حوادث ناگوار در کارگاه های ساختمانی در حال احداث عنوان کرد.

توصیفیان با اشاره به اینکه عدم رعایت مقررات ایمنی در کارگاههای ساختمانی باعث حوادث ناگوار می شود، بر نقش مهم آموزش در کاهش حوادث  و بمنظور اجرای صحیح مقررات و ضوابط ایمنی و حفاظت فنی و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی در کارگاه هاراموردتاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: بازرسی مشترک به همراه بازرسان سازمان نظام مهندسی از کارگاه ها، آموزش مهندسان و ناظران ساختمان با عنوان ایمنی در کارگاه های ساختمانی، تعطیلی کارگاه‌های ناایمن و آموزش موارد ایمنی از جمله اقداماتی است که برای کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان انجام شده است.

توصیفیان افزود: این اقدامات با تلاش جمعی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/21درصد کاهش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن