Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هفت هزار و 700 واحد صنفی همدان زیر ذره بین استاندارد

هفت هزار و 700 واحد صنفی همدان زیر ذره بین استاندارد

مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: آمار بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع این استان تا پایان سال جاری به هفت هزار و 700 واحد صنفی می رسد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد(طاها) امسال چهار هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، انبارها و مراکز توزیع استان همدان انجام شد.

وی افزود: 208 کالا فاقد نشان استاندارد، 144 نمونه مشکوک به جعل علامت استاندارد و 16 کالای فاقد برچسب انرژی در بازرسی های صورت گرفته مشاهده شد همچنین 562 کالا دارای نقص نشان گذاری و نداشتن کد 10 رقمی استاندارد بوده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح بازار از کالاهای ابلاغ شده سازمان ملی استاندارد به تناسب فصل تولید و توزیع بازرسی صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: با اجرای این طرح، آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات استاندارد به واحدهای صنفی و نخریدن و نفروختن کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد صورت گرفته است.

مددی افزود: رویکرد اداره استاندارد در مرحله اول بازرسی، اصلاحی و به دور از فضای جریمه است ولی در صورت تکرار تخلف، متصدیان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

‎وی بیان کرد: در صورت وجود نشان استاندارد از کالاهای موجود نمونه برداری انجام شده و پس از آن نسبت به بررسی فنی و آزمایشهای لازم به منظور انطباق با استاندارد ملی مربوطه اقدام می شود.

وی افزود:  امسال تاکنون 150 نمونه بر اساس لیست ابلاغ شده سازمان از سطح بازار خریداری شده و برای انجام آزمون به آزمابشگاههای همکار و تایید صلاحیت شده تحویل شده است.

طرح طاها با هدف ارتقای سطح کیفی فرآورده های تولیدی و برای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه توسط سازمان استاندارد اجرایی شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن