Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیشرفت فیزیکی 50 درصدی 7 پروژه هتل‌سازی در همدان

پیشرفت فیزیکی 50 درصدی 7 پروژه هتل‌سازی در همدان

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هفت پروژه هتل سازی در همدان در حال اجراست که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سعید شیرکوند با حضور در همدان در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، اظهار داشت: سرمایه گذاری یک روند است اما بر اساس برنامه ریزی ها، ساخت هتل ها با استفاده از زیر ساخت ها و منابع بانکی در اولویت سازمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری باید ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری حوزه گردشگری در کشور صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: با این وجود میزان سرمایه گذاری از رقم پیش بینی شده فراتر رفته که البته در مواردی محقق نشده است.

شیرکوند با اشاره به انعقاد توافق‌نامه با صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران، یادآور شد: قرار بر این است که بر اساس توافق نامه مورد نظر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سرمایه گزاران قرار بگیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: در استان همدان هفت پروژه هتل سازی در حال اجراست که این طرح ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد دو طرح موفق به اخذ تسهیلات شده، دو طرح در حال دریافت تسهیلات هستند و امید می رود سه طرح دیگر نیز تا پایان سال بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

شیرکوند با اشاره به برنامه ریزی سازمان برای حمایت از سرمایه گذاران، تصریح کرد: اقداماتی در راستای کمک به اخذ مجوز سرمایه گذاری، تخفیف عوارض از شهرداری‌ها، استعلام‌ها و تأمین منابع مالی انجام شده است.

وی به مقایسه وضعیت اعتیارات گردشگری در دولت قبل و دولت یازدهم پرداخت و گفت: در مقطعی از  دولت از سال 86 تا 88 درآمدهای افسانه ای به بخش های مختلف اختصاص یافت و طرح هایی نیز اجرا شد که هرچند برخی از این پروژه ها به دلیل عدم کارشناسی مناسب نیمه کاره مانده است.

شیرکوند اضافه کرد: آن مقطع قابل مقایسه با هیچ مقطعی از تاریخ ایران نیست اما در سه سال گذشته شرایط برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته رشد اقتصادی شش درصد منفی بوده اما حالا به سه درصد مثبت رسیده و این موضوع نشان‌دهنده رشد و افزایش سرمایه‌گذاری در کشور است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن