Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تولید 712 هزار تن گندم و 961 هزار تن سیب‌زمینی در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان خبر داد:
تولید 712 هزار تن گندم و 961 هزار تن سیب‌زمینی در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: در سال جاری 712 هزار تن گندم و 961 هزار تن سیب‌زمینی در همدان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه در چند سال گذشته مفهوم، ابعاد و اثرگذاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تبیین شده است، اظهار داشت: عزم جدی دولت برای تحقق این مهم منجر به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور و استانها شد.

صیدایی با اشاره به تشکیل چهار کمیته در استان و سازماندهی امور در کمیته ها، یادآور شد: در برنامه های 12 گانه اقتصاد مقاومتی، سهم و وظیفه ای برای استانها مشخص شده است.

وی همچنین تصریح کرد: افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی یکی از محورهای وزارت جهاد کشاورزی بوده و در همدان نیز تولید 639 هزارتن گندم پیش بینی شده که عملکرد استان 712 هزار تن به میزان 114 درصد بوده است.

صیدایی هدف گذاری تولید چغندر در استان را 261 هزار تن و میزان تحقق آن را 254 هزارتن عنوان کرد و افزود: هدف گذاری تولید سیب زمینی961 هزار تن و تحقق 972 هزار تن و هدف گذاری دانه های روغنی هشت هزار و 495 تن و میزان تولید پنج هزار تن بوده است.

وی با اشاره به هدف گذاری تولید حبوبات به میزان هشت هزار و 965 تن و عملکرد آن به میزان 14 هزار 125 تن، گفت: هدف گذاری تولید جو 177 تن و عملکرد تولید 267 تن و هدف گذاری تولید ذرت53 تن و عملکرد آن 51 تن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی، اظهار داشت: کمترین عملکرد این دستگاه 67 درصد و بیشترین آن 96 درصد است.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی در اجرای طرح های دارای برش ملی عملکردی از 65 تا 98 درصد داشته است.

سید اسکندر صیدایی به واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: 22 طرح به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار و 150 پروژه نیز برای واگذاری، شناسایی شده است.

وی همچنین تصریح کرد: همدان در این بخش وضعیت خوبی دارد چراکه برخی استانها حتی موفق به واگذاری یک طرح نیز نشده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: استان به بخشی از اهداف صادرات غیرنفتی خود دست یافت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن