Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همه در همدان برای حمله به سرمایه گذار متحد هستند!/تسریع در پیگیری موضوع غار علیصدر

استاندار همدان:
همه در همدان برای حمله به سرمایه گذار متحد هستند!/تسریع در پیگیری موضوع غار علیصدر

استاندار همدان گفت: در همدان افراد برای حمله به تولید و سرمایه گذار متحد هستند اما برای رفع مشکلات هیچ اتحادی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه بیش از 75 درصد شاخص های اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی شده است، اظهار داشت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، 180 میلیارد تومان عقد قرارداد در بانک ها انجام شده که 178 میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است.

وی همچنین تصریح کرد: بانک های استان بسیار همراه و همکار هستند و مشکلی با بانک ها در استان همدان وجود ندارد.

نیکبخت با اشاره به اینکه نرخ بیکاری تابستان سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شده است، یادآور شد: استان یزد و همدان تنها استانهایی هستند که نرخ بیکاری آنها در تابستان امسال نسبت به سال قبل تغییری نکرده اما نرخ مشارکت مردم از 37.4 درصد به 40.5 درصد رسیده بود.

استاندار همدان گفت: تقاضای کار افراد بیکار نسبت به پارسال بیشتر شده اما نرخ بیکاری ثابت مانده و این به این معناست که افراد به کار گرفته شدند.

وی همدان را سومین استان در کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی، مرکزی و همدان سه استان اول در کاهش نرخ بیکاری به شمار می روند.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: استان مرکزی استان صنعتی است و با این وجود همدان باید بتواند از این استان در کاهش نرخ بیکاری جلو بزند.

استاندار همدان با اشاره به دیدار با دادستان دیوان محاسبات و رئیس دیوان محاسبات در خصوص مسئله غار علیصدر، یادآور شد: دادستان دیوان در این جلسه گفت که حتی کلمه ای در خصوص فساد و سوء استفاده مطرح نکرده و معتقد است که میراث فرهنگی باید مدیریت غار را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: شیوه اداره در دیوان محاسبات در حال رسیدگی است و بر اساس توضیحات مطرح شده، در این خصوص روند کار تسریع خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه بهتر بود موضوع غار علیصدر رسانه ای نمی شد تا رسیدگی ها صورت می گرفت، یادآور شد: هرچه قانون در خصوص غار علیصدر بگوید باید انجام شود.

وی افزود: اجاره غار 700 هزار تومان نیست و 50 میلیون تومان است و به اشتباه منتشر شده است.

استاندار همدان یادآور شد: تنها در خصوص شیوه اداره غار در دیوان محاسبات پیگیری ها انجام خواهد شد و با توجه به آورده غار برای کشور، باید به بهترین شکل اداره شود.

نیکبخت با بیان اینکه در جلسه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأکید شد که تمام اعتبارات پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان به میزان 884میلیارد تومان به طور کامل اختصاص یابد، گفت: در خصوص راه آهن نیز قرار بر این شده که طرح تا پایان سال تکمیل شود.

وی ادامه داد: ریل و زیرساخت آماده شده و برای تکمیل طرح نیاز به اعتبارات وجود دارد که تقاضای 150 میلیارد تومانی از استان به سازمان ارسال شد که بر اساس دستور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، 200 میلیارد تومان برای طرح در نظر گرفته شد.

استاندار همدان گفت: دستور ماده215  تصفیه خانه فاضلاب فامنین و چهار بانده کردن مسیر غار علیصدر به همدان نیز در این جلسات دریافت شد.

نیکبخت به برگزاری دو جلسه مهم با سازمان  سرمایه گذاری شستا نیز اشاره و تصریح کرد: در این جلسه که با حضور مدیرعامل شستا و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مباحثی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و طرح منیزیوم نهاوند مطرح شد که هردو طرح به نتایجی رسید.

وی افزود: قرار بر این شد که در خصوص منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد هرچه سریع تر تصمیم گیری شود

استاندار همدان با بیان اینکه برای توسعه استان مجبوریم دست هر کسی را که لازم شد ببوسیم و به هر کسی لازم شد تشر بزنیم، یادآور شد: علاوه بر موارد مطرح شده، جلساتی نیز برای بررسی هفت طرح اقتصادی استان از جمله پتروشیمی ابن سینا، کیان کرد، سیم و کابل ملایر و فولاد آلیاژی جعفری برگزار شد.

وی در ادامه از احتمال تغییر فرماندار شهرستان فامنین خبر داد و افزود: تنها شهرستانی که احتمال تغییر فرماندار در آن وجود دارد، فامنین است و دیگر فرمانداران تثبیت خواهند شد.

استاندار همدان با اشاره به مشکل طرح گلخانه ای 25 هکتاری نهاوند، اظهار داشت: این گلخانه به آب نیاز دارد و حتی در صورتی که در اختیار منابع طبیعی باشد باید آبرسانی به آن انجام شود و نباید مانع آبرسانی به آن شد.

نیکبخت افزود: این باغ چهار هزار درخت دارد که مالکیت آن چه با بخش خصوصی و چه با منابع طبیعی باشد، باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه در صورت حکم دادگاه مبنی بر مالکیت منابع طبیعی در این زمین، یادآور شد: می توان پس از رأی دادگاه، دوباره زمین را به سرمایه گذار اجازه داد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بی تدبیری در همدان باید طبیعی باشد، خاطرنشان کرد: تولید مگر در همدان معنا پیدا می کند؟ برای حمله به تولید و سرمایه گذار همه با هم متحد هستند اما برای رفع مشکل هیچ اتحادی وجود ندارد.

نیکبخت خطاب به سرمایه گذار طرح گلخانه ای که بخشی از محصولاتش به دلیل عدم آبرسانی خشک شده بود، گفت: حتی اگر تمام محصولات شما هم خشک می شد، نباید تعجب می کردید.

وی در پاسخ به مدیرکل منابع طبیعی استان در خصوص رفع مشکل مالکیت طرح پس از رأی دادگاه، خاطرنشان کرد: ما اجازه می دهیم وقتی مدیرکل منابع طبیعی از استان رفت و فردی به راه جایگزین شد، مشکل را حل کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه تا سال جاری قرار نبود طرح گلخانه ای 25 هکتاری اجرا شود، اظهار داشت: وقتی قرار شد چنین طرح اجرا شود همه شاخک ها تیز شد و وقتی قرار بر این شد مانع برای توسعه ایجاد شود همه حساس شدند.

وی ادامه داد: اگر مدیر آب منطقه ای شهرستان نهاوند برای آبرسانی به این طرح مخالفت کرد دیگر در شهرستان نخواهد ماند.

استاندار همدان همچنین تصریح کرد: اختلافات و حسادت های محلی باعث این مشکلات و مخالفت مدیر امور آب نهاوند با سرمایه گذار شده است.

نیکبخت با بیان اینکه سرمایه گذار طرح تمام اقدامات را برای اجرای طرح خود انجام داده است، یادآور شد: شریک هلندی تضمین خرید شش ساله محصولات را داده و زمینه برای اشتغال 150 نفر در این طرح وجود دارد و سوال من این است که دستگاه ها و افراد با ایجاد مانع، وجدان درد نمی گیرند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل هتل آپارتمان کتیبه همدان، خاطرنشان کرد: زمانیکه در شهرداری پرونده تشکیل شده طرح در حریم شهر قرار داشته است و شهرداری نیز اقدامات را پیگیری می کند اما در زمان صدور جواز، پرونده طرح از حریم خارج می شود و شهرداری به موضوع توجه نمی کند و جواز صادر می کند.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: این طرح در کارگروه امور زیربنایی نیز به تصویب رسیده است و تا اینجا تقصیری بر گردن متقاضی طرح نیست.

وی با بیان اینکه طرح مورد نظر هتلی مورد نیاز شهر همدان است، اظهار داشت: این طرح در صورت اجرا برای 50 نفر اشتغال ایجاد می کند و باید شرایطی ایجاد کرد که مشکلات آن برطرف شود.

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: قوه قضاییه تصمیم به همکاری در خصوص طرح های سرمایه گذاری دارد و باید جهاد کشاورزی و شهرداری با هم هماهنگ باشند تا مشکلات آن برطرف شود.

نیکبخت در بخش دیگری از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در خصوص مشکل مالیاتی 557 میلیون تومانی شرکت خوراک آفرین همدان، در نظرگرفتن  400 میلیون تومان مالیات دیرکرد برای 154 میلیون تومان مالیات باقی مانده و پرداخت نشده، مسدود کردن حساب و دریافت وثیقه 350 میلیون تومانی به عنوان جریمه، گفت: امورمالیاتی استان در حداکثر زمان، مالیات این شرکت را قسط بندی کنند.

وی همچنین تصریح کرد: هیچ دستگاه نظارتی را نباید بدنام کرد چراکه هیچ دستگاه نظارتی قصد ایجاد مانع برای توسعه نشده است.

استاندار همدان در رابطه با مشکل اخذ تسهیلات شرکت هواسازه ملایر از بانک مسکن، یادآور شد: چرا به بانک مسکن مراجعه کردید؟ بانک مسکن عرضه این مسائل را ندارد و تنها در بخش مسکن و دریافت وثایق فعالیت می کند و در تولید نقش چندانی ایفا نمی کند.

وی تأکید کرد: شرکت هواسازه سرمایه خود را از حساب بانک مسکن خارج و به بانکی منتقل کند که تسهیلات بپردازد.

نیکبخت در ادامه در خصوص مشکلات تسهیلاتی انبوه سازان، گفت: جریمه دیرکرد اقساط انبوه سازان پس از پایان پرداخت اقساط به طور کامل، دریافت نخواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن