Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت 606 میلیارد ریال به بیماران بستری در استان همدان/انجام 67 هزار زایمان طبیعی در استان

پرداخت 606 میلیارد ریال به بیماران بستری در استان همدان/انجام 67 هزار زایمان طبیعی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از پرداخت 606 میلیارد و 430 میلیون ریال به بیماران بستری در استان در برنامه تحول نظام سلامت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سیدحبیب‌اله موسوی‌بهار در نشست بررسی مسائل و مشکلات شبکه بهداشت و درمان اسدآباد در فرمانداری اسدآباد، اظهار کرد: درصد پرداخت بیماران بستری و تحت نظر دارای بیمه‎های پایه به میزان 7.65 درصد از کل هزینه‌های بستری است.

وی با اشاره به مهمترین فعالیت‎های دانشگاه از ابتدای اجرای برنامه تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه 93 تا پایان شهریور 95، تعداد کل بیماران بستری و تحت نظر دارای بیمه پایه را 546 مورد دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اضافه شدن تجهیزات و آمبولانس در حوزه فوریت‎های پزشکی، این امکان جدید را در ارائه خدمات مطلوب‎تر، موثر دانست.

رئیس دانشگاه، توجه به نظام سلامت در بخش‎های مختلف را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: بخش مهم هزینه‌ها، صرف عملیات عمرانی و زیرساخت‎ها شده است.

دکتر موسوی‎بهار افزود: در حوزه بهداشت هم اقدامات خوبی انجام شده که با برنامه‌های پیش رو و ساخت و سازهای برنامه‎ریزی شده، چهره بهداشت و درمان استان متحول می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ کل یارانه اختصاص یافته به استان با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، 606 میلیارد و 430 میلیون و 723 هزار و 442 ریال است، اظهار کرد: مبلغ کل تجهیزات سرمایه‎ای خریداری شده، 210 میلیارد و 600 میلیون ریال است.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: تعداد پزشکان ماندگار شده، 123 نفر و تعداد پزشکان مقیم، 118 نفر است.

موسوی‌بهار با اشاره به انجام تعداد 123هزار و 594 مورد زایمان در استان، تعداد کل زایمان طبیعی را67 هزار و 536مورد  و تعداد کل سزارین را 56 هزار و 58مورد عنوان کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن