Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کلاهبرداری رمال فضای مجازی از شهروند همدانی

کلاهبرداری رمال فضای مجازی از شهروند همدانی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی فردی که با عنوان دعانویسی و رفع طلسم در شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربران خود از جمله یک شهروند همدانی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد افزود: در پی شکایت یک زن جوان همدانی مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: حسب مستندات مشخص شد شاکیه ۳۵۰ میلیون ریال برای وعده ازدواج با خواستگار خود در چند مرحله به حساب رمال فضای مجازی واریز کرده است.

رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: کارشناسان این نیرو با پیگیری موضوع موفق به شناسایی متهم و عودت وجوه پرداختی شاکی شدند و متهم به مراجع قضایی معرفی شد.

کلاهبرداری رمال فضای مجازی از شهروند همدانی

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: افراد سودجو اغلب مسائل خرافی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی از شهروندان و کاربران فضای مجازی خواست به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود اعتماد نکنند همچنین به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن