Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اولین حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری در همدان رقم خورد

اولین حادثه مرتبط با چهارشنبه سوری در همدان رقم خورد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از وقوع انفجار مواد محترقه و مصدوم شدن یک نفر خبر داد و گفت: این نخستین حادثه مرتبط با چهارشنبه ‌آخر سال در همدان است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان، سید صادق پورسینا اظهار داشت: این حادثه شامگاه گذشته در ساعت ۲۳.۱۵ در منزلی مسکونی واقع در شهرک فرهنگیان همدان رخ داد و بلافاصله در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد اعزامی سازمان در محل حادثه با انجام اقدامات لازم و اطفا حریق از گسترش حریق جلو گیری کردند.

پوسینا توضیح داد: انفجار مواد محترقه در طبقه اول منزل مسکونی اتفاق افتاده بود که منجر به تخریب و آتش سوزی این خانه و همچنین شکسته شدن شیشه های ساختمان مجاور آن شد که آتش نشانان بلافاصله پس از حضور در محل بلافاصله نسبت به مهار و اطفای حریق اقدام کردند و موفق شدند ظرف مدت کوتاهی آتش را خاموش و مانع از گسترش آتش سوزی به سایر قسمت های ساختمان و ساختمان همجوار شوند.

پورسینا گفت: بر اساس اطلاع واصله، سه نفر جوان با استفاده از مواد اولیه ساخت ترقه شامل اکلیل و سرنج در طبقه اول منزل مسکونی سرگرم ساخت مواد محترقه بودند که ناگهان این مواد با صدای مهیبی منفجر و موجب سوختگی شدید یکی از این افراد شده بود.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه یک جوان دچار سوختگی بسیار شدید شده بود و توسط عوامل اورژانس در محل به بیمارستان منتقل و آتش نشانان نیز پس از ایمنی سازی محل به ایستگاه های مربوطه مراجعت کردند.

پورسینا با اشاره به اینکه والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند توصیه کرد: والدین با نظارت مستقیم بر نوجوانان، هم در حین خرید وسایل بی خطر و هم در زمان استفاده از مواد محترقه، ‌می توانند مسیر درست را به فرزندانشان نشان دهند و از بروز حوادث احتمالی بکاهند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان پیشتر اعلام کرد: آتش نشانان همدان ۱۰ ماهه امسال با انجام ۲ هزار و ۷۲۸ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث، هزار و ۱۵۱ نفر را در حوادث مختلف نجات دادند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان سال گذشته ۲ نفر به علت انفجار موادمحترقه و اشتعالزا در حوادث چهارشنبه سوری این استان جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: حوادث چهارشنبه سوری این استان در سال گذشته ۱۰۳ مجروح برجا گذاشت که نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد شمار مجروحان افزایش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن