Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث یک تن مواد مخدر در همدان به آتش کشیده شد

یک تن مواد مخدر در همدان به آتش کشیده شد

یک تن مواد مخدر و آلات و ادوات مصرف آن با حضور معاون سیاسی، امنیتی و سیاسی استاندار همدان و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی در همدان امحا شد.

به گزارش "همدان نیوز"، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در این آیین گفت: روند تولید و کشت مواد مخدر در جهان رو به افزایش است و ایران در همسایگی و همجوار بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان یعنی افغانستان قرار دارد.

حسن رضانیا با بیان اینکه فروپاشی کانون خانواده مهمترین هدف مستقیم تهیه و تولید کنندگان مواد مخدر است افزود: داده های آماری بیانگر رشد و شیوع مصرف موادمخدر در لایه های مختلف اجتماعی به ویژه جوانان، نوجوانان و بانوان است.

وی تاکید کرد: لازمه پیشگیری از رسوخ اعتیاد به کانون خانواده، اطلاع رسانی به موقع از تبعات منفی استعمال مواد افیونی با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی موجود است بنابراین باید نهادهای فرهنگی بیش از گذشته در این زمینه فعال شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: نیروهای های امنیتی و انتظامی با هر آنچه که امنیت و سلامت خانواده را به مخاطره می اندازد با قدرت، قوت و بدون مسامحه برخورد کرده و اجازه عرض اندام به قاچاقچیان نمی دهند.

رضانیا ادامه داد: ایران اسلامی در راه مقابله با پدیده شوم موادمخدر شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کرده است بنابراین در برخورد با سوداگران موادمخدر تعارف نکرده و انفعالی عمل نمی کنند.

وی کسب رتبه برتر از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان و عملکرد مطلوب کمیته مقابله با توجه به افزایش کشفیات مواد مخدر در نیمه نخست سالجاری را شایسته قدردانی دانست.

دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در این آیین گفت: بخشی از کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر غیر قابل استحصال بوده بنابراین با درخواست پلیس و موافقت ستاد مبارزه با موادمخدر ، احیای بیش از یک تن مواد مخدر به همراه آلات و ادوات مصرف آن صورت گرفت.

حمزه عبدکوند افزود: با توجه به پیچیدگی های موادمخدر، این مجموعه به صورت شورایی در کلان کشور و استان ها اداره می شود تا همه ظرفیت ها و امکانات دستگاه ها پای کار بیاید و همه حوزه های پیشگیری، درمان، صیانت، ساماندهی، آموزش و اشتغال، حقوقی و اصلاح قوانین در قالب طرح های مدون ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر شامل طرح یاریگران زندگی، ساماندهی معتادان متجاهر، مقابله با کشت گیاهان موادمخدر و هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد انجام می شود.

وی ادامه داد: البته کلیت فعالیت ها حوزه اعتیاد در ۲ بخش درمان معتادان و مقابله با عرضه مواد مخدر با نقش آفرینی ناجا و همکاری سپاه، اطلاعات دستگاه قضایی برای برخورد، شناسایی و انهدام باندهای مواد مخدر تلاش می شود و استان های همدان پیشگام در حوزه درمان، صیانت و مقابله با مبارزه است.

دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در راستای ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در آستانه برنامه هفتم توسعه کشور در سرفصل های فرهنگی و اجتماعی به موضوع مقابله با اعتیاد به صورت ویژه اشاره و تاکید شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی استان همدان نیز گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه و مقابله با مواد مخدر قرار دارد و  به تازگی نیز یک محموله بزرگ هروئین در این استان کشف، یک دستگاه خودرو ضبط و ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

سرهنگ جمشید باقری افزود: عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر در راه مقابله با این پدیده شوم کوتاه نیامده به گونه ای که بیشترین شهید فراجا مربوط به حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی ادامه داد: بیش از چهار تن انواع مواد مخدر نیمه نخست امسال در استان همدان کشف و ضبط شده است و برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد افیونی و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر به عنوان مهمترین مطالبه مردمی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: دستگاه های مسئول باید بیش از گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر را در برخورد با این پدیده شوم یاری دهند تا در راه مقابله اقدامات خوبی صورت گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن