Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث مرگ هولناک کودک ۶ ساله با سهل‌انگاری پدر

مرگ هولناک کودک ۶ ساله با سهل‌انگاری پدر

سخنگوی اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان از فوت کودک ۶ ساله بر اثر سهل انگاری پدر در ملایر خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا صارمی در توضیح این خبر اظهار کرد: در روز گذشته -سه شنبه ۴ مردادماه- پدری در حیاط خانه مشغول تعمیر تریلی اش بوده و پسر بچه ۶ ساله اش هم در حال بازی، او پس از اتمام کارش سوار ماشین شده و اقدام به جابجایی آن می کند که متأسفانه پسرش را زیر می کند.

وی با بیان اینکه این پدر حواسش نبوده که پسرش در حیاط است، دنده عقب می رود و این امر منجر به فوت فرزندش می شود، خاطرنشان کرد: اوایل خردادماه نیز یک پسر بچه ۱۸ ماهه در روستای علوی شهرستان ملایر در حیاط خانه مشغول بازی بوده که در اثر بی احتیاطی پدربزرگش در رانندگی (دنده عقب)، زیر چرخ های ماشین می ماند و فوت می کند.

به گفته صارمی، براساس آمار سوانح رانندگی درون و برون شهری استان ۳۷۰ نفر طی سال ۹۹ در حوادث رانندگی جان باختند که این آمار در سال گذشته به ۴۲۲ نفر رسید. از ۳۷۰ متوفی حوادث رانندگی، ۵۳ نفر در سوانح درون شهری، ۲۴۸ نفر در تصادفات برون شهری، ۵۹ نفر در سوانح مسیرهای خاکی و روستایی و مابقی در حوادث مرتبط با سایر مسیرهای ارتباطی استان همدان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: آمار تصادفات درون شهری سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۵.۲ درصد و محورهای خاکی روستایی ۵۹.۴ درصد افزایش یافته اما سوانح برون شهری دراین مدت چهار دهم درصد کاهش داشته است. ۶۴۶۵ نفر شامل ۱۹۱۸ زن و ۴۵۴۷ مرد در تصادفات سال ۱۴۰۰ مجروح شدند که این آمار در سال ۹۹، ۵۹۰۱ نفر بوده که نشان از افزایش آمارهاست.

صارمی یادآور شد: رعایت قوانین و مقررات، توجه به علائم رانندگی و اخطارهای پلیس و نهادینه شدن فرهنگ رانندگی در میان مردم نقش مؤثری در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات جاده‌ای دارد که باید با نقش آفرینی دستگاه های متولی و فرهنگی به مرحله اجرا برسد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن