Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سقوط از درخت گردو ۶۱ همدانی را راهی بیمارستان کرد

سقوط از درخت گردو ۶۱ همدانی را راهی بیمارستان کرد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶۱ نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در این استان شهریور ماه امسال راهی بیمارستان شدند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر حبیب معصومی اظهار داشت: سه تن از مصدومان ناشی از سقوط از درخت گردو جان باختند که ۲ نفر از آنها در تویسرکان و یک نفر در نهاوند بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع مصدومان در حال حاضر ۴۸ تن در بیمارستان بستری و در حال طی فرایند درمان هستند که پنج نفر از آنها دچار ضایعه نخاعی شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: با وجود هشدارهای مکرر برای جلوگیری از بروز سوانح ناشی از گردو تکانی اما بی توجهی به این توصیه و هشدارها سبب افزایش آمار مصدومان و متوفیان در شهریور امسال شده است.

دکتر معصومی با بیان اینکه باغداران باید از روش های ایمن برای گردو تکانی استفاده کنند گفت: استفاده از روش های سنتی سالانه ۱۰۰ تن را راهی بیمارستان می کند که از این تعداد حدود پنج تا ۶ نفر فوت و حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر دچار ضایعه نخاعی می شوند.

وی اظهار داشت: یکی از روش های پیشگیری سقوط از درخت استفاده از شیوه های نوین از جمله سرشاخه کاری گردو است چرا که در این شیوه از پرورش ارتفاع درخت کم و محصول آن چند برابر می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: همچنین به جای روش های سنتی باید از دستگاه های جدید و به روز برای تکاندن درخت گردو استفاده کرد که در این شیوه شوکی به درخت گردو وارد شده و در کمتر از ۳۰ ثانیه محصول آن به پایین درخت می ریزد.

دکتر معصومی اظهار داشت: گرانی قیمت این دستگاه، نرخ بالای اجاره آن و باور غلط خشک شدن درخت در صورت استفاده از این دستگاه برای چیدن محصول گردو، سبب بی میلی باغداران نسبت به استفاده از آن برای گردو تکانی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بالا بودن نرخ کارگر سبب شده افراد خودشان نسبت به گردو تکانی اقدام کنند در حالیکه شماری از این افراد بدون تخصص و توان فعالیت در ارتفاع، دارای سنین بالا، بیماری زمینه ای ، دیابت و اعتیاد به مواد مخدر هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن