Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث پاک کردن شماره پلاک جرم است

پاک کردن شماره پلاک جرم است

رییس پلیس راه استان همدان گفت: برخی رانندگان برای فرار از چنگال قانون اقدام به گل مالی، پاک کردن شماره انتظامی یا تراشیدن و اضافه کردن یک عدد به پلاک کرده که این اقدام آنها جرم محسوب می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: طرح اعمال قانون خودروهای دارای پلاک ناخوانا و مخدوش هفته گذشته اجرایی شد که در این طرح حدود ۶۰۰ دستگاه جریمه و ۲۵ دستگاه خودرو به دادسرا معرفی شدند.
وی اضافه کرد: برخی رانندگان اقدام به تراشیدن رنگ مشکی روی شماره پلاک خودرو و تغییر آن به عنوان مثال از سه به ۲ یا از ۲ به یک کرده بودند تا در صورت تخلف و ثبت شماره آنها توسط دوربین، این تخلف به نام خودروی دیگری ثبت شود.
رییس پلیس راه همدان بیان کرد: همچنین شماری از رانندگان با استفاده از برچسب یک شماره به هفت شماره انتظامی موجود در روی پلاک افزوده یا با کثیف و گل مالی پلاک خودرو مانع از روئیت دقیق و ثبت آن توسط دوربین و ماموران پلیس راه شده بودند.
سرهنگ عزیزی افزود: برخی رانندگان با وجود شستن بدنه وسیله نقلیه اما از تمیز کردن پلاک خودرو پرهیز می کنند در حالیکه پس از کثیف شدن وسیله نقلیه بلافاصله باید پلاک خودرو را تمیز کرد.
وی اضافه کرد: طبق قانون راهنمایی و رانندگی باید پلاک وسیله نقلیه از فاصله ۳۵ متری برای مامور پلیس قابل خواندن باشد در غیر اینصورت پلاک کثیف محسوب شده و راننده متخلف بیش از ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.
ریس پلیس راه استان همدان با تاکید بر اینکه رانندگان به هیچ وجه نباید پلاک خودرو را مخدوش کنند گفت: کثیف بودن پلاک تخلف بوده اما مخدوش کردن آن جرم محسوب شده و علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، مالک آن به دادسرا ارجاع داده می‌شود.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده برای تردد خودروها در جاده ها و مسیرهای بین شهری و استانی، علاوه بر رانندگان بومی، مسافران و رانندگان غیربومی نیز به منظور جریمه نشدن اقدام به مخدوش و ناخوانا کردن پلاک خودرو کرده بودند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن