Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث تماس تصویری دردسرساز شد

تماس تصویری دردسرساز شد

رئیس پلیس فتا استان همدان از کشف پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در فضای مجازی خبر داد و گفت: دوست یابی در فضای مجازی و برقرای تماس تصویری با دیگران خطر هتک حیثیت و مزاحمت‌ها را به همراه خواهد داشت.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد درتشریح این پرونده به خبرنگار ما گفت: درپی شکایت خانمی ملایری مبنی مزاحمت توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس آپ و ارسال مطالب تهدیدآمیز برای وی، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر قرار گرفت.
این مقام مسئول بیان داشت: بر اساس اظهارات شاکیه، و بررسی پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، به اصرار متهم، شاکیه اقدام به برقراری تماس تصویری با وی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ نموده و فرد مجرم با ذخیره کردن تماس تصویری، از آن به عنوان ابزار فشار و تهدید استفاده کرده است.
این مقام سایبری ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.
رئیس پلیس فتا استان همدان افزود: متهم پرونده ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال، راهی بجز اعتراف نداشت و بیان داشت که با شگرد عاشق شدن و قصد ازدواج شروع به برقرای ارتباط و جلب اعتماد شاکیه کرده است و پس از ذخیره فیلم شخصی از وی، به این عمل مجرمانه مبادرت کرده است.
سرهنگ سرخوش نهاد به مردم هشدار داد: شهروندان عزیز در هنگام استفاده از فضای مجازی باید مراقب باشند تا با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار نکنند چرا که همین امر باعث سوء استفاده فرصت طالبان می‌شود.
وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کنند./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن