Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث نوجوان هکر در نهاوند دستگیر شد

نوجوان هکر در نهاوند دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری نوجوانی خبر داد که اقدام به هک کاربران در فضای مجازی می‌ کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: در پی‌رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی فردی که اقدام‌به هک کاربران از طریق ارسال نرم‌افزار خاص می کرد، شناسایی شد.
وی افزود: با‌توجه ‌به بررسی‌هاى صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، فردی با ترفندهای رفع مسدودی و یا افزایش تعداد دنبال کننده‌ها اقدام به ارسال نرم‌افزاری خاص به کاربران می‌نمود که با نصب این نرم‌افزار به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا می‌کرد.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: طی تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهم مشخص شد وی با انگیزه سرگرمی دست به چنین کاری زده که در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده قضایی، متهم به همراه مستندات مورد نظر جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.
رئیس پلیس فتا استان همدان بیان داشت: کاربران توجه داشته باشند برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از نصب نرم‌افزارهای مشکوک و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از افراد ناشناس خودداری کنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن