Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کاهش ۴۰ درصدی حوادث رانندگی در همدان

کاهش ۴۰ درصدی حوادث رانندگی در همدان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: به دنبال اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند به منظور کنترل همه گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت های جدید، میزان سوانح رانندگی درون ‌شهری همدان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و خلوت شدن معابر ، آمار مربوط به سوانح درون شهری به ویژه سوانح جرحی کاهش قابل توجهی داشته است.
وی اضافه کرد: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها میزان ترددهای درون شهری همدان را نیز بیش از ۶۰ درصد نسبت به پیش از اجرای این طرح کاهش داده است.
رییس پلیس راهور همدان تصریح کرد: پیش بینی محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح هم موجب کاهش ۹۰ درصدی ترددها در این مقطع زمانی در سطح شهرستان همدان شده است.
سرهنگ جمالی ادامه داد: ترددهای درون شهری توسط عوامل پلیس راهور و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رصد و نظارت می‌شود و در صورت مشاهده تردد خودروها در این ساعت از شبانه روز، طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، تخلف خودروها ثبت و نسبت به اعمال قانون، اقدام می‌شود.
وی بیان کرد: در همین خصوص میزان تردد خودروها به ویژه موتورسواران در سطح شهرستان نیز به علت برودت هوا کاهش یافته و حتی تردد عابران پیاده نیز به علت نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا و توصیه کارشناسان بهداشتی به ضرورت قرنطینه خانگی، کاهش چشمگیری داشته است.
رییس پلیس راهور شهرستان همدان تاکید کرد: مردم همراهی خوبی در اجرای طرح‌های انتظامی به ویژه طرح جامع مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت‌ها داشته اند که باید از آنها قدردانی کرد.
سرهنگ جمالی بیان کرد: در طرح کنونی نسبت به محدودیت های اجرا شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ورود خودروهای غیربومی به مرکز استان کاهش زیادی داشته و هم اینک در سه مبدا ورودی شهر همدان شامل پل فرهنگیان، پل بابک و سید جمال، ورود و خروج خودروها کنترل می‌شود.
 وی درباره خودروهای متعلق به افراد بومی دارای شماره غیربومی نیز توضیح داد: افراد پس از خرید خودرو باید حداکثر تا ۱۰ روز  نسبت به تعویض پلاک متناسب با محل سکونت خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مرکز تعویض پلاک به مدت ۲ هفته تعطیل است، اظهار داشت: افراد تا زمان بازگشایی مجدد این مرکز و تعویض پلاک نباید از وسیله نقلیه شخصی دارای پلاک غیربومی برای تردد در سطح شهر استفاده کنند چراکه در غیر اینصورت تخلف آنها توسط عوامل پلیس راهور و دوربین های هوشمند، ثبت و اعمال قانون می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن