Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث واریز بسته حمایتی دولت شگرد این روزهای مجرمان سایبری

واریز بسته حمایتی دولت شگرد این روزهای مجرمان سایبری

در گیر و دار خبر واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوارها، مجرمان سایبری دست به کار شده‌اند و در این فضا تلاش دارند با جمع آوری اطلاعات بانکی خانوارها اهداف مجرمانه خود را پیش ببرند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ دوم مهدی شکیب رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به مطلب فوق گفت: با توجه به اینکه مسئولان امر برای واریز کردن این بسته حمایتی، ساز و کارهای مناسب را در نظر گرفته‌اند لذا شهروندان محترم نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های مرتبط و غیر معقول در این زمینه توجه نکنند.

وی ادامه داد: اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 هموطنان عزیزمان می‌باشند. همانطور که می‌دانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند از حساب قربانیان برداشت غیر مجاز انجام دهد.

سرهنگ شکیب در ادامه تاکید کرد: شهروندان گرامی  به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آنها واریز شود کافی است تنها شماره حساب و یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمان های مرتبط قرار دهند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری تاکید کرد: نقش هموطنان عزیز در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست. این عزیزان با بی توجهی به پیام‌ها و آگهی‌های اغوا کننده و همچنین اعلام موارد مجرمانه به مسئولان مربوطه می‌تواند ضمن کاستن از زمینه‌های ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

سرهنگ شکیب در انتها از آمادگی پلیس فتا برای دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد و گفت: همکاران بنده به صورت شبانه روزی و از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir آمده پاسخگویی به سوالات و ارائه آموزش های لازم به هموطنان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن