Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جان باختن دو سرنشین موتور سیکلت در اسدآباد

جان باختن دو سرنشین موتور سیکلت در اسدآباد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: 2 سرنشین موتورسیکلت در ورودی شهر اسدآباد به علت خروج از مسیر اصلی و برخورد با پایه تابلو جان خود را از دست دادند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی فکری افزود: یک دستگاه موتورسیکلت با راکب 16 ساله و ترک نشین 18 ساله از بالای گردنه اسدآباد به سمت داخل شهر در حال تردد بودند.

وی اضافه کرد: سرعت غیرمجاز و ناتوانی راکب در کنترل موتورسیکلت موجب خروج این وسیله نقلیه از مسیر اصلی و برخورد با پایه تابلو نصب شده در حاشیه جاده می شود.

رئیس پلیس راهور همدان با بیان اینکه سرعت موتورسیکلت 100 کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است، ادامه داد: راکب این موتورسیکلت در دم جان باخته و ترک نشین آن پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

با بگیر و ببند نمی توان سوانح را کاهش داد

سرهنگ فکری اظهار داشت: طرح برخورد با موتورسواران متخلف به زودی اجرایی می شود اما با این وجود پلیس به تنهایی و با بگیر و ببند نمی تواند جلوی سوانح موتورسواران را بگیرد بلکه در این باره خانواده ها و مسئولان نیز باید وارد عمل شوند.

وی توضیح داد: قشر جوان با موتورسواری و انجام حرکت های نمایشی دنبال تخلیه انرژی و هیجاناتشان هستند بنابراین باید پیست موتورسواری ایمن و استانداری برای آنها پیش بینی کرد.

رئیس پلیس راهور همدان ادامه داد: هم اینک موتورسواران اسدآبادی در مکانی مسطح در بالای گردنه حضور یافته و اقدام به حرکت های نمایشی می کنند.

سرهنگ فکری اضافه کرد: آنها هنگام بازگشت از بالای گردنه به سمت شهر با همان شور و هیجان رانندگی می کنند که نمی توان آنها را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مهار موتورسواران در گردنه اسدآباد نیز به جای کاهش، شمار سوانح فوتی را افزایش می دهد، گفت: در این موارد احتمال دارد راکب موتورسیکلت برای فرار از دست قانون، وسیله نقلیه را به مسیر مقابل هدایت کند که احتمال سوانح رخ به رخ در این مواقع زیاد است.

سرهنگ فکری اظهار داشت: خانواده ها نیز باید از قرار دادن وسایل نقلیه در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه پرهیز کنند در غیر اینصورت باید منتظر شنیدن خبر ناگوار باشند.

رئیس پلیس راهور همدان یادآوری کرد: سال گذشته 30 درصد متوفیان سوانح رانندگی درون شهری این استان را موتورسواران تشکیل دادند که پنج تا 10 درصد آنها فاقد گواهینامه بودند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن