Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث خانم‌ها برای پروفایل صفحه اجتماعی خود از تصاویر شخصی استفاده نکنند

رئیس پلیس فتا استان همدان هشدار داد:
خانم‌ها برای پروفایل صفحه اجتماعی خود از تصاویر شخصی استفاده نکنند

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: فردی که با سوء استفاده از تصاویر شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی برای آنها ایجاد مزاحمت می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت شخصی ناشناس تصاویر شخصی وی را در فضای مجازی منتشر نموده و برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌نماید که این امر باعث هتک حیثیت شاکیه گردیده است.

وی افزود: در بررسي اظهارات شاکيه مشخص گردید، شخصی با هویت پنهان و نامشخص با سوء استفاده از تصاویر پروفایل ایشان در شبکه‌های اجتماعی  حسابی ایجاد نموده و تصاویر را به صورت نامناسب منتشر نموده است که این امر باعث خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی و سلب آسایش خانواده و نیز هتک حیثیت ایشان شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با توجه به اینكه آبروی شاكی به دلیل استفاده مجرم اینترنتی از عكس نامبرده جهت اذیت و آزار دیگران در خطر بود تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و در پی اقدامات فنی و پلیسی كارشناسان پلیس فتا مجرم شناسایی شد و این فرد به پلیس فتا دلالت داده شد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد گفت: پس از دلالت متهم به این پلیس با توجه به وجود دلایل كافی مجرم چاره‌ای جز گفتن حقیقت نداشت و به بزه انتسابی اعتراف كرد كه در نهایت پرونده با تکمیل تحقیقات به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

وی ضمن توصیه‌ به کاربران فضای مجازی افزود: بهتر است کاربران و به ویژه دختران جوان از انتخاب تصاویر شخصی خود برای پروفایل صفحه‌هایشان استفاده نکنند تا زمینه سو‎ء استفاده افراد سودجو نیز فراهم نشود.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان‌کرد: هرگونه سوء استفاده از عكس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم است لذا از قرار دادن تصاویر کاربران بدون اطلاع آنها در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید.

سرهنگ سرخوش‌نهاد در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن