Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سرعت وسایل نقلیه در فاصله بین دوربین‌ها ثبت می‌شود

با ارتقاء سیستم ITS در همدان؛
سرعت وسایل نقلیه در فاصله بین دوربین‌ها ثبت می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت با بهره گیری از سیستم ITS و نصب دوربین های ثبت سرعت جدید سرعت تردد رانندگان به صورت شبکه ای کنترل و ثبت می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد رودباری در جلسه هماهنگی امور حمل و نقل و ایمنی با فرماندهان پلیس راه و مسئولین ادارات راهداری شهرستان ها تصریح کرد: با استفاده از تکنولوژی ITS علاوه  بر ثبت سرعت لحظه ای سرعت فواصل بین دوربین ها را نیز محاسبه و سرعت متوسطه راننده ثبت و در صورت غیر مجاز بودن به عنوان تخلف ثبت می شود.

وی با اشاره به عملکرد شبکه ای این دوربین ها اظهار کرد : این دوربین ها به منظور کاهش تصادفات ؛ سرعت و سایر تخلفات رانندگان از طریق این دوربین ها که به صورت شبکه ای به هم متصل اند به مرکز مدیریت راه ها ارسال می شود.

وی بیان کرد: اکثر محورهای استان به دوربین های ثبت سرعت مجهزشده اند و با نصب سه دوربین دیگر درمحورهای ملایر،آورزمان،نهاوند؛کبودراهنگ ،قیدار و جوکار،تویسرکان،کنگاور تعداد دوربین های ثبت تخلفات رانندگی  به 55 دوربین افزایش می یابد .

وی به انواع سیستم های ثبت تخلفات سرعت اشاره کرد و گفت: احصاء نتایج به دست آمده از انواع سیستم های ثبت سرعت ابزارهای کمک کننده مطمئنی است که ما را از چگونگی وقوع و فراوانی تخلفات در زمان و مکان های خاص یاری می کند.

رودباری با اشاره به لزوم سایر اقدامات ایمن سازی راه ها افزود: فرماندهان پلیس راه و مسئولین ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای  با بهره گیری از نتایج و آمار بدست آمده از سیستم های  ITSو وقوف به علل تصادفات در محورهای تحت کنترل ، راه های پیشگیری از حوادث را شناسایی و در جلسات مشترک مطرح نمایند ؛ تا با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به رفع موانع تصمیم گیری و اقدام شود.

فرمانده پلیس راه استان نیز ضمن بیان اهمیت نظارت و کنترل رانندگان گفت افزایش سالانه تعداد تصادفات , تلفات یا معلولیت های ناشی از بی احتیاطی رانندگان هم بر زندگی آنان و هم جامعه آثار جبران ناپذیری دارد

سرهنگ عزیزی گفت : بررسی علل تصادفات با استفاده از اطلاعات بدست آمده از تجزیه تحلیل های مسئولین در اداره کل راهداری و سایر ارگان های مرتبط ؛ برنامه ریزی و بهره گیری از تکنولوژی در کاهش سوانح مؤثر است.

وی با تاکید به همکاری اداره کل و نظارت مؤثر در کنترل نامحسوس رانندگان گفت : تاثیر این نوع نظارت بسیار زیاد بوده و علاوه بر آن  شناسایی نقاط حادثه خیز، نصب تابلوها و علائم بازدارنده، جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها و از همه مهم تر آموزش و فرهنگ سازی برای رفتار صحیح رانندگی از موارد قابل توجه در کاهش تصادفات است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن