Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث وقوع 171 حادثه ناشی از کار در همدان

وقوع 171 حادثه ناشی از کار در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از کاهش 24 درصدی حوادث کار در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد توصیفیان از کاهش 24درصدی وقوع حوادث ناشی از کار در واحدهای صنعتی و تولیدی این استان در هشت ماه سالجاری  نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

وی عدم توجه به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در هنگام کار یکی از مهم‌ترین علت بروز حوادث ناشی از کار دانست و اظهار کرد: با بازرسی‌هایی که برای ارتقاء سطح سلامت کارگران انجام شد ، طی 8 ماه نخست سالجاری حوادث ناشی از کار در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافته است.

وی گفت :در 8 ماهه ابتدایی سال 95 تعداد پنج هزار و 976  مورد بازرسی از کارگاهها مشمول قانون کار انجام شده است که نسبت به تعهد 5600موردی شاهد تحقق مثبت  7/6درصدی در این حوزه هستیم .

وی افزود: تعداد  4052 مورد بازرسی در خصوص بررسی وضعیت کارگاهها به لحاظ اجرای مقررات قانون کار و دستورالعملهای ایمنی و بهداشت بوده که به صورت بازرسی های ادواری انجام گرفته و برای رفع نقص های ایمنی در محیط کار ،  تعداد 5208ابلاغیه رفع نقص صادر شده است .

مدیرکل  تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: 1720  مورد دیگر بازرسی های موردی شامل تحقیق پرونده های مراجع حل اختلاف و اتباع بیگانه ، مقاوله نامه کارکودک ، شرکت های خدماتی و بررسی نقشه های ساختمانی کارگاه ها بوده است 883 بازدید از کارگاهها ، در ارتباط با درخواست متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور انجام و گزارش مربوطه تهیه و به دبیر مشاغل سخت و زیان آور ارسال شده است .

وی افزود: در بحث آموزش ایمنی به کارگران و کارفرمایان در این مدت  8842 نفر ساعت ارائه آموزش داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 38 درصدی را شاهد بوده ایم. ودر 388 کارگاه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار فعال داریم و806 صورتجلسه از این کمیته ها واصل ومورد بررسی قرار گرفته اند.

توصیفیان اظهارداشت: در 8 ماهه نخست سالجاری تعداد 171 حادثه ناشی از کار  رخ داده است که نسبت به مدت مشابه به سال قبل 24درصد کاهش داشته ایم.

وی  با بیان اینکه انجام این بازرسی‌ها در راستای نظارت بر اجرای مقررات حفاظت فنی، بهداشت و قانون کار است، گفت: اجرای این بازرسی‌ها موجب کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کار  نیز شده است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: بازرسی از واحدها و کارگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند در کاهش حوادث ناشی از کار موثر باشد، خاطرنشان کرد: کارفرمایان و کارگران هم بایستی مسایل ایمنی را که از مهمترین عامل کاهش حادثه‌ها در محیط کار است بطور جدی رعایت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن