Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث نزاع و درگیری 2 هزار همدانی را روانه پزشکی قانونی کرد

نزاع و درگیری 2 هزار همدانی را روانه پزشکی قانونی کرد

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: نزاع، 2123 نفر را به پزشکی قانونی همدان کشاند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان،  ‌علی‌احسان صالح اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال 2123 نفر به علت آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: آمار فوق در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته نیز افزون بر 2440 نفر به این منظور به پزشکی قانونی همدان مراجعه کرده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان اینکه آمار مراجعان نزاع طی دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است، اعلام کرد: مراجعان به پزشکی قانونی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال شامل 121 زن و یک‌هزار و 502 نفر مرد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ظاهر خون‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، گفت: نوع جراحت و عمق آن مبنای صدور نظریه کارشناسی درباره جراحات است.

صالح اضافه کرد: برای صدور نظریه کارشناسی درباره صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی‌نامه از مراجع قضائی و یا کلانتری الزامی است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان تصریح کرد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید‌کننده، افراد می‌توانند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن