Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دستگیری 74 روزه خوار در همدان/جان باختن 69 نفر در جاده های همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد:
دستگیری 74 روزه خوار در همدان/جان باختن 69 نفر در جاده های همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان 74 نفر روزه خوار در ملأعام در همدان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سردار حاجی محمد مهدیان نسب در جمع خبرنگاران در ابتدا اظهار داشت: پیش از ماه مبارک رمضان 25 مرحله کار مطبوعاتی و رسانه ای انجام شد تا به مردم گوشزد شود که در ملأ عام اقدام به روزه خواری نکنند.

مهدیان نسب با بیان اینکه در این ایام طرح ترافیکی و امنیتی تهیه شده است، اظهار داشت: در 65 مکان حضور ثابت داریم و یکصد گشت سیار و 12 ایستگاه پلیس برای مبارزه با روزه خواری در نظر  گرفته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر راه اندازی این ایستگاه ها اقدامات فرهنگی نیز انجام شده که از جمله میتوان به سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، نصب60 تخته بنر و 30 هزار بروشور اشاره کرد.

مهدیان نسب با اشاره به توجیه و ارشاد 373 نفر از کسانی که اقدام به روزه خواری کردند، یادآور شد: 74 نفر روزه خوار نیز در این ایام دستگیر شدند و 29 واحد صنفی نیز پلمپ شدند و همچنین 10 دستگاه که سرنشینان آن اقدام به روزه خواری کردند، توقیف شد.

وی به مطالبه نیروی انتظامی استان از مردم و مدیران اشاره کرد و افزود: مردم امر ب معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و اجازه امر حرام روزه خواری در ملأ عام را ندهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: در ایام شب های قدر برنامه ریزی برای حفاظت از منازل مردم و خودروها انجام شده است و نظارت ها در این ایام تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی صنوف شئونات اخلاقی را در ماه مبارک رعایت نمی کنند، اظهار داشت: به این واحدها از طرقی اصناف گوشزدهایی مطرح شده است.

مهدیان نسب با اشاره اینکه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر از اولویت های مطالبات مردم است، گفت: بخشی از سرقت ها به دلیل اعتیاد به مواد مخدر است و از طرفی خانمان برانداز است که در این راستا دستگیری خرده فروشان به اجرا گذاشته شده است.

وی به دستگیری  دوهزار و 114 خرده فروش و قاچاقچی در سال جاری و افزایش 12 درصدی دستگیری نسبت به پارسال، خاطرنشان کرد: 285 طرح پاکسازی انجام شده و 25 باند مواد مخدر منهدم شده که نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافته است.

مهدیان نسب گفت: 865 کیلوگرم مواد مخدر سنتی وصنعتی کشف شده که 34 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و استان همدان در این زمینه در بین استان های هم رده استان برتر شناخته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه پلیس راهور استان در کاهش تصادفات به عنوان راهور برتر شناخته شد،خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی ها 17 نفر بود که با کاهش 35 درصدی به 11 نفر در سال جاری رسید.

وی افزود: 89 نفر در سال گذشته در جاده ها جان خود را از دست دادند که با کاهش 21 درصدی به 69 نفر رسید.

مهدیان نسب با اشاره به توقیف چهار هزار و 939 خودرو و هفت هزار و 344 موتور سیکلت متخلف مزاحم وحادثه ساز در همدان، یادآور شد: در حوز ه پیشگیری نیز تا امروز 29 درصد سرقت ها در استان کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه ازابتدای سال تا کنون پنج باند سرقت در استان منهدم شده است، خاطرنشان کرد: پلیس در کشف حرفه ای سرقت ها از استان های برتر به شمار می رود که در این زمینه 671 سارق دستگیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه 11 مأموریت این فرماندهی با محوریت اقتصاد مقاومتی انجام شده است، اظهار داشت: همدان در زمینه کشف قاچاق کالا 29 باند منهدم کرده و 37 میلیارد تومان با 34 درصد افزایش کالای گمرکی کشف کرده است.

مهدیان نسب به انجام زمین خواری در استان و مبارزه با آن اشاره کرد و افزود: اگر کسی  در حوزه زمین خواری و قاچاق سلاح و یا اقدامات مجرمانه اطلاع پیدا کرد می تواند به فوریت های 110 و97 خبر دهد تا بتوان با این اقدامات برخورد کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه 16 طرح پیشگیرانه برای آسایش و امنیت مردم در نظر گرفته شده است، یادآور شد:  توقیف موتور سیکلت های مزاحم و متخلف از جمله این طرح ها است که به مردم توصیه می شود مراقب فرزندان خود باشند و برای نوجوانان خود موتورتهیه نکنند چراکه  نوجوانانی در صحنه های دلخراش جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: کسانی که کلاه بر سر ندارند و همچنین گواهینامه دریافت نکرده اند مورد برخورد قرار می گیرند.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه موتور سواران در تفرجگاه ها مزاحم مردم می شوند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به دنبال حفظ جان مردم است اما تقاضا می کند که مردم در زمینه موتور سواری فرزندانشان دغدغه مند باشند.

وی همچنین تصریح کرد:موتوهای جدید با قدرت مانور بالا وارد بازار شدند و نوجوان بی تجربه با سوار شدن بر این موتورها خود را در خطر مرگ قرار می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه رانندگان عمومی ناوگاون حمل و نقل آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند، تأکید کرد: رانندگان اجازه روزه خواری به مسافران را ندهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد بلوار ارم تا کولاب را به پیست سوارکاری تبدیل کرده اند، اظهار داشت: این موضوع نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

مهدیان نسب با بیان اینکه در بلوار ارم به زودی دوربین ثبت سرعت نصب می شود، گفت: در این بلوار در هر 50 متر سرعتکاه نصب خواهد شد تا از خطر تصادف کاسته شود که در این زمینه مردم نیز باید رعایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به ورود مسافران به استان در ایام تعطیلات عید فطر، خاطرنشان کرد: باید در این ایام اجازه دهیم که مسافران از ظرفیت های این استان بازدید کنند و باعث مزاحمت این افراد نشویم و فرهنگ همدان را خدشه دار نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقاء امنیت کشور به واسطه سربازان انجام می شود، اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و 63 مشمول غایب دستگیر شد که دستگیری نسبت به سال 93 بیش از 143 درصد افزایش یافت که تعداد زیادی از آنها به خدمت سربازی بازنگشتند.

مهدیان نسب اضافه کرد: کسانی که هشت سال غیبت دارند باید برای پرداخت جرایم خود و پایان معافیت از سربازی اقدام کنند که شرایط اقساط جرایم نیز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: جریمه هر سرباز چهار میلیون و 200 هزار تومان است که اگر دستگاه ها ونهادها از این سربازان برای اشتغال استفاده کنند باید جریمه یک سرباز را بپردازند و در صورت تکرار باید جریمه سه سرباز پرداخت شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن