Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف 600 کیلوگرم مواد مخدر در همدان/حبس و شلاق مجازات روزه‌خواران در ملأعام

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد:
کشف 600 کیلوگرم مواد مخدر در همدان/حبس و شلاق مجازات روزه‌خواران در ملأعام

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سردار حاجی محمد مهدیان نسب با اشاره به توفیقات فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: بخشی از این توفیقات با تلاش وهمکاری مردم به دست آمده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی کاهش وپیشگیری از جرایم به ویژه سرقت ها، ارتقاء فرهنگ شدآمدی، جلوگیری و کاهش تصادفات در محورهای استان و پاسخگویی به مطالبات مردم را به عنوان راهبردهای اساسی خود مورد توجه قرار داده است.

مهدیان نسب با بیان اینکه در سال جاری سرقت ها 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از وقوعات سرقت در استان همدان 77 درصد کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به وضعیت برخورد با قاچاق کالا، گفت: همدان در بین 12 استان همجوار رتبه برتر را دارد که از ابتدای سال جاری سه مانور سراسری و دو مانور منطقه ای را در این زمینه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه مالبات مردم از پلیس نسبت به پارسال 11 درصد به میزان 92 هزار و 440 تماس در نیروی انتظامی به ثبت رسیده است، یادآور شد: 60 درصد از این تماس ها راهنمایی و مشاوره از پلیس است.

وی افزود: میزان تماس های عملیاتی نیز هفت درصد افزایش یافته و میانگین حضور نیروهای پلیس در محل وقوع جرایم پنج تا 12 دقیقه بوده است.

مهدیان نسب با بیان اینکه در استان همدان از ابتدای سال جاری تا کنون 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 18 باند نیز منهدم شده است، اظهار داشت: یک هزار و 800نفر معتاد و خرده فروش در طول این مدت دستگیر شده اند.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی تصادفات درون شهری در استان همدان، اظهار داشت: تعداد فوتی ها از 15 نفر به 13 نفر کاهش یافته است.

مهدیان نسب با بیان اینکه باید در بلوار ارم شهر همدان دوربین کنترل سرعت نصب شود، خاطرنشان کرد: 52 دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری توقیف شده است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذته 62 نفر جان خود را در تصادفات برون شهری از دست دادند که امسال تعداد فوتی ها به 52 نفر کاهش یافت.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به انجام 45 عملیات برای پاکسازی نقاط آلوده، یادآور شد: 28 باند قاچاق کالا از ابتدای سال جاری منهدم شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 سایت از سوی پلیس فتا کنترل شده است که 18 نفر مجرم دستگیر شده اند.

مهدیان نسب با اشاره به برخورد با مزاحمت های خیابانی، اظهار داشت: 200 دستگاه خودرو در استان همدان توقیف شده است.

مهدیان نسب با بیان اینکه پلیس راهور استان از برترین های کشور است، یادآور شد: همدان در بررسی نظری ایام نوروز در بین 12 استان همجوار رتبه برتر را دارد.

وی با اشاره به اینکه  از یکصد مشاوره در پاسگاه های پلیس 84 مشاوره به صلح می انجامد، خاطرنشان کرد: پلیس در این زمینه عملکرد خوبی دارد.

وی با اشاره به انجام پیش بینی های لازم برای اعزام مردم به مرقد مطهر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: با توجه به پیش رو  بودن ماه مبارک رمضان اقدامات و پیش بینی های لازم در این زمینه نیز انجام شده و برنامه روان سازی در هنگام نماز مغرب و عشاء در استان  در نظر گرفته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان به جلوگیری از روزه خواری در ملأ عام اشاره کرد و افزود: افراد مجاز به روزه خواری در ملأ عام نیستند و خاطیان در این زمینه به 10 روز تا دو ماه حبس و 74ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

مهدیان نسب با بیان اینکه در سالن های غذاخوری فضا برای مسافران در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مسافران می توانند به این سالن ها مراجعه کنند که در این زمینه آموزش لازم به صاحبان سالن های غذاخوری داده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح برخورد با معتادان متهاجر در سطح شهرهای استان، خاطرنشان کرد: همدان در گذشته شاهد افزایش اعتیاد بود اما حالا همدان در شیوع اعتیاد جزء 17 استان اول کشور نیست و شاهد کاهش شیوع اعتیاد در استان هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان در ادامه با اشاره عدم رعایت حجاب در خودروها، تصریح کرد: وظیفه پلیس در این زمینه امربه معروف و نهی از منکر است که هم باید به صورت درون سازمانی و هم برون سازمانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: نمایشگاه جنگ نرم با محوریت امر به معروف و نهی از منکر پس از ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی عین القضات برگزار خواهد شد.

مهدیان نسب به ورود مسافران و  گردشگران به استان اشاره کرد و گفت: پیش از شروع تابستان و پس از ماه مبارک رمضان به ویژه در ایام عید فطر باید فراخوان انجام شود تا متقاضیان اجاره سوئیت منزل  به گردشگرران ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه پیش بینی برای ساماندهی وضعیت در شبهای قدر انجام شده است، گفت: به مردم توصیه می شود در این ایام مراقب اموال خود باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان همچنین تصریح کرد: گشت های پیاده و سواره در این ایام کنترل جدی خواهند داشت به طوریکه با تلاش پلیس، پیش از این نیز با سرقت های بزرگ برخورد شده است.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب با بیان اینکه سامانه 197 برای پاسخگویی به سوالات مردم در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مردم می توانند شکایات،انتقادات و پیشنهادات خود به پلیس را با این سامانه در میان بگذارند.

وی با اشاره به میهمان پذیری در استان همدان، یادآور شد: باید حرمت گردشگران در استان از سوی مردم رعایت شود.

مهدیان نسب همچنین تصریح کرد: همدان آمادگی دارد که با میزبانی مطلوب از گردشگران، بهترین وضعیت را در استان ایجاد کند که این مهم نیاز به همکاری مردم و رسانه ها دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در تذکرات لسانی، یادآور شد: هشت ایستگاه فرهنگی پلیس در تفرجگاه های استان پیش بینی شده که افراد در این ایستگاه ها به امر به معروف ونهی از منکر می پردازند.

وی به برخورد جدی با مزاحمت های صوتی اشاره کرد و افزود: با باغ رستوران های استان که بدون هماهنگی با پلیس اقدام به کرایه سالن برای مراسم های عروسی می کنند، برخورد خواهد شد.

مهدیان نسب خاطرنشان کرد: با سگ گردی در خودروها که موجبات آزردگی مردم را فراهم کند، به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار بروشور در خصوص آسیب های اجتماعی و بی بندوباری تهیه شده است، یادآور شد: این بروشورها هر ماهه در سطح شهر توزیع خواهد شد.

مهدیان نسب با اشاره به تشکیل کمیته مقابله با ماهوار ه و یا کمیته قانون گرایی در استان، اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در این کمیته بر اقدامات عملیاتی ارجحیت دارد.

وی افزود: معتقدیم در این زمینه میزگرد علمی برگزار شود تا پیامدهای منفی ماهواره و اینترنت به مردم یادآوری شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در برخورد با موتور سواران مزاحم باید بر اساس قانون پیش رفت، خاطرنشان کرد: موتورسواران باید بالای 18 سال بوده وگواهینامه داشته باشند از طرفی موتور آنها سند دار باشد که در غیر این صورت با افراد برخورد خواهد شد.

مهدیان نسب با اشاره به توقیف روزانه 350 دستگاه موتور سیلکت در استان، اظهار داشت: در استان همدان بیش از 200 هزار موتورسیکلت پلاک دار وجود دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن