Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در همدان برگزار می شود

جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در همدان برگزار می شود

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و حمایت از ایده ها و طرح های جدید (۲۵ تیر) در همدان برگزار می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، مسعود ویژه اظهار کرد:  لباس و پوشش یکی از محوری‌ترین مولفه های سبک زندگی ایرانی – اسلامی است که در سال‌های گذشته به عنوان مسئله‌ای ارزشی و اجتماعی مطرح بوده و امروز تبدیل به یک مسئله هویتی شده است که همچون پرچمی نشان‌دهنده باورها، ارزش‌ها و پایگاه فکری و فرهنگی فرد و جامعه است لذا پرداختن به مسئله پوشش با رویکرد هویتی و بررسی موانع پیش‌روی ترویج مد و لباس ایرانی و اسلامی ضرورت دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی در ورود به عرصه مد و لباس، اظهار کرد: مطالعات درخصوص پوشاک آیینی و محلی استان و دیگر شهرها؛ همچنین لباس های محلی نشان دهنده این سبقه تاریخی و هنری است.

وی طراحی لباس های آیینی ایران را به شدت جذاب و مدرن با رنگ بندی های شاد و زیبا دانست و افزود: این طرح ها آنچنان غنی و هنری است که با کمی دستکاری به روز می شود و قابلیت استفاده عمومی دارد.

وی کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه پوشاک و همچنین فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه را از اهداف دیگر این جشنواره برشمرد.

ویژه با بیان اینکه چهارمین جشنواره مد و لباس استان همدان  (25 تیر ماه) در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود ، ادامه داد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و  طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بخش ویژه جشنواره را هم مختص طراحی چادر و مقنعه عنوان کرد و گفت: توجه به عناصر بومی و حوزه های فرهنگ استان مطابق با ارزش های اسلامی، استفاده از الگوها و سبک های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه های چند رنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس ها؛ از جمله مواردی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار بگیرد./ شبستان

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن