Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی کنگره هشت هزار شهید همدان برگزار می‌شود

کنگره هشت هزار شهید همدان برگزار می‌شود

استاندار همدان با اعلام اینکه کنگره بزرگداشت سرداران، امیران، فرماندهان و ۸ هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود گفت:نسل جدید ما نیاز به تبلیغ و تشریح حماسه آفرینی‌های رزمندگان ۸سال دفاع مقدس دارد.

به گزارش "همدان‌‌نیوز"، سید سعید شاهرخی در جلسه هماهنگی کنگره بزرگداشت 8 هزار شهید استان همدان با بیان اینکه امسال سردار شهید علیرضا حاج بابایی به عنوان شهید شاخص استان معرفی شده است اظهار داشت: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی این شهید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی  قرار گیرد.
 وی با اعلام اینکه کنگره بزرگداشت سرداران، امیران، فرماندهان و  8 هزار شهید استان همدان در سال 1402  برگزار می‌شود افزود: دفاع مقدس یکی از بهترین و غنی‌ترین موضوعاتی است که الگوی خوبی از حماسه‌آفرینی، رشادت و دیگر ارزش‌های انسانی برای نسل آینده را در خود جای داده است.
استاندار همدان با اشاره به اینکه کلیه جلوه‌های عینی با ارزش را در حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان 8سال دفاع مقدس قابل مشاهده است گفت: وظیفه ماست که اتفاقات و ارزش‌های موجود در دفاع مقدس به ویژه شهدای گرانقدر، را پاس بداریم.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس و اتفاقات آن باید به عنوان یک ظرفیت و الگو، به نسل‌های آینده منتقل شود عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی جامع استانی درباره چگونگی برگزاری کنگره بزرگداشت 8 هزار شهید استان انجام  شود.
شاهرخی با اشاره به اینکه  شورای سیاست‌گذاری این کنگره نخستین  جلسه خود را در هفته‌های آتی تشکیل خواهد داد گفت: 20 کمیته تخصصی در ذیل کنگره 8 هزار شهید استان همدان، تشکیل خواهد شد تا طبق شرح وظایف اقدامات لازم را انجام دهند.
وی  پرداختن به فلسفه انتخاب شهید شاخص در استان و شهرستان‌ها را یکی از اقدامات این کنگره برشمرد و اظهار داشت: در نظر داریم در این کنگره خانواده‌های شاخص و برگزیده را در قالب شهید سال و همچنین کنگره 1402 شناسایی و معرفی کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن