Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشنواره محل بریز و بپاش نباشد/سر و سامان دادن به تئاتر انتخاب نیست، وظیفه است

جشنواره محل بریز و بپاش نباشد/سر و سامان دادن به تئاتر انتخاب نیست، وظیفه است

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ساماندهی وضعیت تئات یک انتخاب نیست بلکه یک وظیفه است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مریم کاظمی در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن گرامیداشت یاد زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: جشنواره بیست و چهارم با شور و شوق به پایان رسید و باید به استقبال جشن ربع قرن تئاتر در این شهر برویم.
وی با بیان اینکه همدان با ستاد هماهنگ و کاربلد میزبان پر افتخاری است، یادآور شد: همدان قرار است در سال 2018  میزبان رویداد گردشگری جهان باشد.
کاظمی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد بزرگ در کنار عناصر مثبت خود موانع و مشکلاتی هم داشت، تصریح کرد: از جمله مشکلات می توان به مشاغل آموزشی تئاتر در مدارس و آموزشگاه ها اشاره کرد؛ معلمان باید هنر را به خوبی بشناسند پس باید برای آموزش مربیان آموزش و پرورش تلاش صورت بگیرد تا تئاتر دانش آموزی رشد کند.
وی با بیان اینکه کیفیت جشنواره ها متأثر از کیفیت اجرای نمایش ها در دوران فراخوان است، خاطرنشان کرد: استمرار نمایش های بی کیفیت جشنواره را به بریز و بپاش تبدیل کند و تقاضا می شود از گروه ها برای ارائه آثار بهتر حمایت شود چراکه آثار از شهرستان ها آغاز می شود و به شهرها بزرگ می رسد.
کاظمی اضافه کرد: بسط نمایش ها در شهرها و روستاها به هزینه ومشارکت نیاز دارد و برای اینکه به سمت تشکیلات سازمان یافته برویم باید هزینه ها را با کمک ارگان ها سروسامان دهیم که انتخاب نیست بلکه وظیفه است.
کاظمی با بیان اینکه به سالن های خوب و استاندارد نیاز داریم، اظهار داشت: نمی خواهیم اتاق های غیر استاندارد به سالن های تئاتر تبدیل شود و باید فکری به حال آن شود تا همدان بتواند در سالهای بعد میزبان کنگره بزرگ جهانی باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن