Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جای هنرمندان متخصص در جشنواره خالی است/استقبال محدود گروه های نمایشی از کارگاه های تخصصی

جای هنرمندان متخصص در جشنواره خالی است/استقبال محدود گروه های نمایشی از کارگاه های تخصصی

هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان زمانی به شرایط عالی می رسد که هنرمندان و متخصصان در آن حضور داشته باشند.

رضا فیاضی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، در خصوص میزان تأثیرگذاری برگزاری جشنواره در کیفیت آثار تولیدی، اظهار داشت: اینکه فکر کنیم جشنواره می تواند خیلی اثرگذار باشد، این چنین نیست.

وی ادامه داد: هدف جشنواره این است که گروه ها یکدیگر را ببیند و کارهای هم را ارزیابی کنند اما گروه ها فرصت نمی کنند نمایشی را بیند و بیشتر درگیر کار خود و اجرای نمایش خود هستند.

داور دوره بیست و چهارم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ضمن انتقاد از اینکه استقبال از کارگاه های تخصصی بسیار کم است، یادآور شد: متأسفانه تعداد انگشت شماری از هنرمندان تئاتر در کارگاه های جشنواره شرکت می کنند.

فیاضی همچنین تصریح کرد: این همه هزینه می شود که استفاده کنند و چنین کارگاه هایی برای هنرمندان بهترین فرصت است اما استقبال چندانی از آن نمی شود.

این هنرمند تئاتر گفت: ممکن است برنامه ریزی غلط باشد و در طول برگزاری جشنواره گروه ها در حال تمرین برای اجرا باشند و نتوانند خود را به کارگاه ها برسانند و در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه من همواره طرفدار فوق برنامه ها بوده ام، خاطرنشان کرد: برنامه هایی همچون کارگاه ها فرصتی است تا گروه ها یکدیگر را بشناسند و با کار هم آشنا شوند.

فیاضی با تأکید بر اینکه جشنواه زمانی عالی می شود که متخصصان کار حضور داشته باشند، یادآور شد: در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان چنین چیزی را شاهد نیستیم؛ جای هنرمندانی همچون مرضیه برومند، حمید جبلی، ایرج طهماسب و رضا بابک خالی است. اگر شرایط اقتصدی جشنواره مطلوب باشد این هنرمندان هم وارد کار می شوند.

وی افزود: جشنواره تا الان اقتصاد خوبی نداشته و به شرایط ایده آل نرسیده است.

رضا فیاضی در پایان با بیان اینکه جشنواره در ظاهر رقابتی به نظر می رسد، گفت: امید می رود در این دوره شاهد آثاری با کیفیت بالاتر و بهتر باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن