Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی نام بانوی انقلابی بر سردر یکی از مدارس همدان

نام بانوی انقلابی بر سردر یکی از مدارس همدان

در مراسمی با حضور مسوولین استان و شهرستان دبیرستان دخترانه‌ی تربیت همدان به نام بانوی بزرگ انقلاب مرحومه خانم حدید چی (دباغ) تغییر نام داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، در این مراسم محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تبریک دهه‌ی مبارک فجر، اظهار کرد: امسال در حالی سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم که دو تن از شخصیت های انقلابی را در بین خود نداریم.

وی افزود: یکی از این شخصیت ها آیت الله هاشمی رفسنجانی است که  یار دیرین حضرت امام (ره) و شخصیتی بود که هر ورق از تاریخ انقلاب را که می نگریم حضور او جلوه می کند.

الهی تبار با بیان این که دومین شخصیت انقلابی خانم مرضیه حدید چی (دباغ) است که اکنون در میان ما نیست، تصریح کرد: امروزه که به حماسه ۸ سال دفاع مقدس افتخار می کنیم باید بدانیم افرادی چون این دو نفر این افتخارات را برای اسلام کسب کرده اند .

وی گفت: خانم دباغ به علت اعتقادات خود سختی های بسیاری را تحمل کرد و زمانی که نیاز به جنگ بود جنگید و در زمان سازندگی بر مجلس استوار و محکم ایستاد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تغییر مدرسه تربیت به نام خانم دباغ را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: نام و یاد خانم دباغ باید همواره در یاد ها زنده بماند.

خجسته، نماینده‌ی مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز خانم دباغ را الگو و سرمشق بزرگی برای زنان مسلمان خواند و تصریح کرد: این بانوی بزرگ در راه انقلاب و مبارزات انقلابی سختی ها و مشقت های زیادی را متحمل شد.

در ادامه خزاعی، مدیر کل آموزش و پرورش نیز گفت: تلاش ها و مجاهدت های خانم دباغ نشان داد که دفاع از اهداف و آرمان ها ی انقلاب اسلامی مرد و زن نمی شناسد.

وی دباغ را  نمونه بارزی از یک زن مبارز مسلمان خواند و خاطرنشان کرد: خستگی‌ناپذیری و ایستادگی در راه اعتقادات از جمله ویژگی های این بانوی بزرگ بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن