Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی درهای 36 مدرسه جدید به روی دانش‌آموزان همدانی باز می‌شود

اول مهرماه امسال؛
درهای 36 مدرسه جدید به روی دانش‌آموزان همدانی باز می‌شود

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان همدان از آمادگی 36 مدرسه جدید برای میزبانی دانش آموزان در اول مهرماه خبر داد.

فرزاد تیموری در گفتگو با "همدان نیوز"، با بیان اینکه در هفته دولت امسال 18 پروژه از سوی نوسازی مدارس استان با اعتبار 16.7 میلیارد تومان در استان کلنگ زنی شد، اظهار داشت: در این ایام 30 پروژه نیز با 13 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی همچنین تصریح کرد: 9 پروژه نیز در هفته اول مهرماه همزمان با سراسر کشور افتتاح می شود که تأمین اعتبار آن از محل بنیاد برکت صورت می گیرد.

تیموری با بیان اینکه در اول مهرماه نیز چند پروژه به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: مدرسه 14 کلاسه شهیده نوشین امیدی در نهاوند، مدرسه 14 کلاسه پسرانه شهرک ولیعصر ملایر و مدرسه 9 کلاسه خیرساز شهرک ولیعصر ملایر از  جمله پروژه های قابل افتتاح در اول مهرماه هستند.

وی به استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان همدان اشاره کرد و افزود: تا اواسط شهریورماه امسال استانداردسازی سیستم گرمایشی یک هزار و 600 کلاس درس انجام شده است.

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، 65 هزار متر مربع حیاط مدارس آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد مدارس و کلاس های درس استان مجهز به سیستم های گرمایشی شوفاژ و موتور خانه هستند، یادآور شد: سیستم گرمایشی 40 درصد باقی‌مانده نیز به گونه‌ای است که 30 درصد به بخاری‌های استاندارد گازی و 10 درصد به بخاری‌های استاندارد نفتی مجهز شده اند.

تیموری با اشاره به اینکه در مجموع مشکلی در استانداردسازی وجود ندارد، اظهار داشت: اعتباراتی از ردیف اعتباری سال جاری براری تبدیل سیستم گرمایشی مدارس به موتور خانه مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به مدارس آماده بهره برداری برای سال تحصیلی جدید، یادآور شد: 36 مدرسه جدید به مساحت 30 هزارمتر مربع زیربنا آماده میزبانی از دانش‌آموزان در اول مهر است.

مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه افتتاح و کلنگ زنی مدارس بین شهرستانهای استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در همدان چهار طرح، ملایر شش طرح، نهاوند دو طرح، بهار شش طرح، تویسرکان سه طرح، کبودرآهنگ چهار طرح، رزن سه طرح و فامنین یک طرح به بهره برداری رسید.

وی به کلنگ زنی دو پروژه آموزشی در شهرستان همدان در هفته دولت اشاره و تصریح کرد: در ملایر دو طرح، نهاوند شش طرح، تویسرکان سه طرح، اسدآباد یک طرح، کبودرآهنگ دو طرح، بهار یک طرح و فامنین دو طرح کلنگ زنی شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن