Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی رسالت خبرنگار شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی است

رسالت خبرنگار شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی است

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: رسالت خبرنگار شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی است.

به گزارش "همدان نیوز"، مسعود بکایی به مناسبت ١٧مرداد روز خبرنگار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در عصر تبادل اطلاعات و ارتباطات رسالت خبرنگاران آگاهی‌بخشی به جامعه با رعایت اخلاق حرفه‌ای و درنظر گرفتن منافع و مصالح عمومی است، افزود: علاوه بر آن شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی از دیگر وظایف خبرنگاران است که همگی به آن واقف هستند.

بکایی سرعت، دقت و صحت را سه اصل مهم در کارخبری دانست و اظهار کرد: در کنار این سه اصل، تجربه و دانش در موفقیت یک خبرنگار از نقش مهمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری مسئولیت اجتماعی خطیری را بردوش خبرنگاران نهاده است، خاطرنشان کرد: نقد سازنده اصحاب رسانه درجهت اصلاح جامعه در حذف نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت لازم است.

بکایی تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با قلم خود زمینه لازم را در راستای دخیل بودن مردم در امور جامعه فراهم کرده و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت دوچندان هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحولات علوم، فنون ارتباطی و توسعه روزافزون مطبوعات باعث شده حرفه خبرنگاری از اهمیت زیادی برخوردار باشد، هرچند ذوق و استعداد نویسندگی به تنهایی کافی نیست و آموزش تخصصی در این زمینه نیاز است.

وی با بیان اینکه خبرنگار حلقه اتصال مسئولان و مردم است، تاکید کرد: ارائه اخبار و اطلاعات صحیح به مردم باعث جلوگیری از تشویش افکار عمومی و تنش در جامعه می‌شود.

خبرنگاران پیام‌رسانان صادق و چشمان بینای جامعه هستند

بخشدار پیرسلمان شهرستان اسدآباد هم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران پیام‌رسانان و چشمان بینای جامعه هستند.

یزدان آزرمی اظهار کرد: خبرنگاران از نقش موثری در آگاهی‌بخشی و تنویر افکارعمومی و بیان حقایق و روشنگری در جامعه برخوردارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، تصریح کرد:خبرنگاران باید بدون وارد شدن به جناح‌ها و یا گروه‌ها واقعیت جامعه را مطرح کنند.

آزرمی خبرنگار واقعی را قرار گرفته در متن جامعه معنا کرد و گفت: خبرنگاران سربازان فداکار میدان فرهنگ، روشنگران جامعه و انتقال‌دهندگان حقایق به مردم هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در تهیه  و گردآوری خبر، دقیق و صادقانه واقعیت‌ها را به جامعه بازگو کنند، عنوان کرد: حرفه خبرنگاری باعث تقویت ارزش‌ها و آگاهی عمومی در زمینه قانون و حقوق مدنی و شهروندی خواهد شد.

آزرمی با اشاره به اینکه خبرنگار وظیفه هدایت مثبت افکار عمومی و مبارزه با ناهنجاری‌ها و رویه‌های فسادانگیز را در جامعه برعهده دارد، تصریح کرد: خبرنگار در تنویر افکار عمومی باید حب و بغض را کنار گذاشته و صادقانه روحیه حق‌مداری را در جامعه ترویج دهد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که در حرفه خود باید به دو عنصر صداقت و امانت توجه جدی کنند، افزود: بدون شک یکی از عومل پیشرفت و توسعه‌یافتگی هر منطقه‌ای به حضور موثر و فعالیت‌های خبرنگاران آن بستگی دارد.

آزرمی با بیان اینکه جامعه بدون خبرنگار، اجتماع بدون روح و کالبدی است که پویایی ندارد، یادآور شد: خبرنگاران باید شهید صارمی را به عنوان الگویی بی‌بدیل سرلوحه شغل خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری از معدود حرفه‌هایی است که به علت نقد و انعکاس مشکلات جامعه زیر ذره‌بین مخاطبان قرار دارد، گفت: نقد حرفه‌ای می‌تواند سازنده باشد و مشکلات جامعه را برطرف کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن