Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی «مهر بر صحنه تئاتر» شعار جشنواره بیست و سوم/بلیت‌های جشنواره باید پیش‌فروش شوند

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:
«مهر بر صحنه تئاتر» شعار جشنواره بیست و سوم/بلیت‌های جشنواره باید پیش‌فروش شوند

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شعار جشنواره بیست و سوم را «مهر بر صحنه تئاتر» دانست و گفت: جشن صدسالگی تئاتر در جشنواره تئاتر کودک همدان برگزار می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، شهرام کرمی در جلسه هم‌اندیشی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه همه عوامل جشنواره چه در تهران و چه در همدان به دنبال برگزاری مطلوب این رویداد هنری هستند، اظهار کرد: سال قبل در جشنواره اتفاقات خوبی افتاد و این برنامه به خوبی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره رویدادی برای تعلق حسی و عاطفی است و این حس در همه همکاران وجود دارد، افزود: امیدوارم امسال نیز شاهد برگزاری رویداد هنری ملی و بین‌المللی خوبی در همدان باشیم.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به محاسن جشنواره سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره با نظم خوبی برگزار شد و مردمی بودن آن نیز بسیار جالب توجه بود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه وجود نیروهای بومی زبده یکی دیگر از مزایای برگزاری جشنواره در همدان است، اضافه کرد: استان همدان بضاعت و ظرفیت مطلوبی در بکارگیری نیروهای بومی دارد.

کرمی با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره امسال نیز بکارگیری بیشتر و بهتر از نیروهای بومی است، افزود: سال گذشته همدلی مجموعه استان به ویژه امام جمعه و استاندار در برگزاری جشنواره بسیار خوب بود و موجب دلگرمی همه اعضای تیم برگزارکننده بود.

پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره مانع ازدحام در سالن‌ها می‌شود

وی حضور مخاطبان در برنامه‌های جشنواره را بسیار چشمگیر دانست و گفت: در همدان همه سالن‌ها با ظرفیت پر شاهد اجرای نمایش بود و برنامه‌ها فراتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد مورد استقبال واقع شد.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ادامه به برخی کمبودها اشاره کرد و افزود: به نسبت سال‌های قبل وضعیت سالن و افزایش آن ارتقا نیافته و هنوز تجهیزات سالن‌ها تغییری نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری مطلوب جشنواره در سال‌های قبل توقع گروه‌های نمایشی را بالا برده است، اظهار کرد: باید بودجه‌ای برای تجهیز سالن‌ها به لحاظ نور، فضا و امکانات فنی و... تخصیص یابد.

کرمی به تغییر ساختار جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال باید بلیت‌های نمایش‌های جشنواره از طریق سایت‌ مرجعی برای مخاطبان پیش‌فروش شود.

این مسؤول شور و شوق مخاطبان برای اجرای نمایش را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ازدحام بیش از حد تماشاگران در کیفیت اجرای نمایش نیز اثرگذار است و اگر بلیت از قبل پیش‌فروش شود چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در ادامه با اشاره به اینکه فصل برگزاری این دوره از جشنواره پاییز است، بیان کرد: پاییز فصل توریستی همدان نیست و امیدواریم اسکان مهمانان و گروه‌هالی نمایشی با دست باز انتخاب شود و مشکلات سال قبل تکرار نشود.

برگزاری جشنواره بیست و سوم در 10 بخش

وی تقاضای حضور هنرمندان در همدان را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: اینکه پژوهشگران و هنرمندان زیادی در جشنواره حضور یابند برای جشنواره نیز خوب است که امیدوارم شرایط حضور آنها فراهم شود.

کرمی از برگزاری جشنواره بیست و سوم در 10 بخش خبر داد و تصریح کرد: بخش خردسالان امسال به صورت رقابتی برگزار خواهد شد و داوران آن نیز مربیانی خواهند بود که کارها را دیده و با نگاه هنری انتخاب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در بخش خیابانی نیز پیش‌بینی سرما شده است، هرچند گروه‌های نمایشی خیابانی آمادگی برگزاری در هر شرایط آب و هوایی را دارند اما فضای خوبی باید برای آنها در نظر گرفته شود.

بخش عکس و پوستر جشنواره تئاتر کودک بین‌المللی می‌شود

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزاری بخش عکس و پوستر را بین‌المللی دانست و گفت: بخش دانش‌آموزی استانی است اما باید فکری برای پربارتر شدن آن کرد تا خروجی خوبی داشته باشد.

وی از صد سالگی تئاتر کشور خبر داد و افزود: در همین راستا امسال بخش ویژه صد سالگی برای نخستین بار در جشنواره گنجانده شده و خانواده جبار عسگرزاده (باغچه‌بان) برای حضور در همدان دعوت شده است.

کرمی اظهار کرد: 96 سال پیش نخستین تئاتر در تبریز برگزار شد که امسال جشن صدسالگی آن از سوی پیشکسوتان تئاتر مطرح شد.

وی اضافه کرد: این مراسم قرار بود به صورت کنگره در تهران برگزار شود که پس از دیدار با معاون هنری وزارت ارشاد و پیشنهاد بنده، مقرر شد این مراسم ویژه به دبیری آقای اکبرلو یکی از پیشکسوتان تئاتر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شعار امسال جشنواره را با توجه به تقارن با میلاد پیامبر اکرم(ص) «مهر بر صحنه تئاتر» عنوان کرد و افزود: امیدواریم ضمن رفع کاستی‌های دوره‌های قبل، شاهد جشنواره بی نقصی در بیست و سومین دوره آن باشیم.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن