Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی «GEM» کار دست سینمای ایران داد

«GEM» کار دست سینمای ایران داد

پخش تیزر فیلم‌های ایرانی از شبکه‌ی ماهواره‌ای جم به یکی از مشکلات تازه‌ی اکران فیلم‌ها در سینماهای ایران تبدیل‌شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، چند هفته پس از احضار تهیه‌کنندگان فیلم‌های «ابد و یک روز»، «۵۰ کیلو آلبالو» و «کوچه‌ی بی‌نام»، حالا پخش تیزر فیلم «عادت نمی‌کنیم» از شبکه‌ی جم باعث شده تا اکران این فیلم از سوی قوه‌ی قضائیه متوقف شود.

شبکه‌ی جم از اواخر زمستان سال گذشته پخش تبلیغات کالاهای فرهنگی در بازار ایران را آغاز کرد. این تبلیغات با نمایش تیزر فیلم‌های سینمای ایران شروع شد و پس‌ازآن اعلام شد که سایر کالاهای فرهنگی هم قرار است تبلیغاتشان به‌صورت رایگان از این شبکه پخش شود.

خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری اعلام کردند که اکران فیلم‌«عادت نمی‌کنیم» به دلیل پخش تیزرهایش از شبکه‌ی جم متوقف‌شده است.

اکران این فیلم از هفته‌ی گذشته آغازشده بود و پخش آن را هدایت فیلم به عهده داشت.

مرتضی شایسته مدیرعامل شرکت هدایت فیلم روز گذشته، خبر توقف اکران این فیلم را تکذیب کرد گفت: با توجه به این‌که شرکت هدایت فیلم مسئولیت پخش این فیلم سینمایی را بر عهده دارد، تا امروز هیچ دستوری مبنی بر توقیف «عادت نمی‌کنیم» به ما اعلام‌نشده است.

این موضع را غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش هم اتخاذ کرد اعلام کرد: هنوز چنین خبری به شورای صنفی نمایش نرسیده است. تا زمانی که دستوری درباره این فیلم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما ابلاغ نشود، «عادت نمی‌کنیم» روی پرده سینماهای کشور خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا در خبری به نقل از یکی از مقامات دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده بود: «ازآنجاکه تهیه‌کننده فیلم به تذکرات مکرر دادستانی مبنی بر لزوم توقف تبلیغات آن در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و غیرمجاز بی‌توجه بود،‌ حکم توقیف فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» صادر شد.»

پخش تیزر فیلم‌های ایرانی از این شبکه تنها محدود به چند فیلم نیست، این شبکه پخش تیزر فیلم‌های «رسوایی ۲» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین متولیان را هم شروع کرده است.

فیلم «ایستاده در غبار» نخستین فیلم سینمایی متولیان است زندگی سردار احمد متوسلیان را از کودکی تا اسارت در لبنان را به تصویر کشیده است.

این اتفاق باعث شد تا روابط عمومی فیلم «رسوایی ۲» در مقابل اقدام این شبکه موضع بگیرد و اعلام کند که پخش این تیزرها بدون هماهنگی با عوامل تولید این فیلم صورت می‌گیرد و این فیلم که تابه‌حال دو ونیم میلیارد فروش داشته نیازی به این تبلیغات ندارد.

منبع: خبرآنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن