Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی اجرای طرح «تلاوت نور» در ٨٠٠ مسجد استان همدان

اجرای طرح «تلاوت نور» در ٨٠٠ مسجد استان همدان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان از اجرای طرح «تلاوت نور» در بیش از ٨٠٠ مسجد استان با قرائت یک جزء قرآن کریم در مساجد خبر داد.

به گزارش"همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، هادی فیض‌منش «تلاوت نور» را برنامه شاخص کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد دانست و اظهار کرد: در قالب این طرح تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: قرائت قرآن کریم در طول سال هم به صورت یک صفحه بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد انجام می‌شود؛ اما در ماه مبارک رمضان برخی از مساجد تلاوت را به قبل از نماز مغرب و عشاء منتقل کرده و یک جزء را قرائت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان بیان کرد: «تلاوت نور»، طرح قرآنی فراگیری است که مبتکر این طرح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هستند.

وی با بیان اینکه این طرح در بیش از ٨٠٠ مسجد در استان همدان برگزار می‌شود، گفت: ویژگی این طرح این است که یک جلسه قرآن عمومی است و علاوه بر هم آموزش قرآن، ترجمه آن نیز بیان می‌شود که باعث شده به ترجمه قرآن نیز توجه شود.

فیض‌منش اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری کلاس‌های تخصصی قرآنی چون تجوید، صوت و لحن و ...، اهدای قرآن کریم به مساجد، تجلیل از قاریان و مربیان قرآنی در کانون‌ها و برگزاری مجالس سخنرانی توسط کانون‌ها از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلی مدارس و حضور نوجوانان و جوانان در مساجد برنامه‌هایی مختص آنها تدارک دیده شده است، گفت: جوانان و نوجوانان سعی کنند در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های کانون‌های مساجد برای بهره‌مندی از برکات این ماه استفاده کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن