Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی همدانی‌ها امسال چقدر زکات دادند؟

همدانی‌ها امسال چقدر زکات دادند؟

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: در سال جاری مبلغ 43 میلیارد و 495 میلیون ریال زکات در قالب زکات واجب (محرومین) ، مستحبی و فطریه در استان جمع‌آوری ‌شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، جعفر چهرقانی چهرقانی با بیان اینکه از 43 میلیارد و 495 میلیون ریال زکات جمع‌آوری‌شده استان ، مبلغ 7 میلیارد و 720 میلیون ریال زکات فطره است ، افزود : این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در مقایسه با سال قبل افزایش ‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی استان همدان و برداشت محصول در پایان نیمه نخست سال ، مقدار بیشتر زکات در نیمه دوم سال جمع ‌آوری می‌شود ، اظهار داشت : مؤدیان زکات در سال گذشته ۲۳۰۰ نفر و امسال ۲۳۵۰ نفر همکاری داشتند.

این مقام مسئول اظهار داشت: از این میزان زکات جمع‌آوری ‌شده استان ، 31 میلیارد و 335 میلیون ریال آن زکات پروژه است که برای ساخت مساجد ، حسینیه ها ، معابر و ... استفاده می شود.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان همدان در ادامه با بیان اینکه کمک به فقرا در اولویت توزیع زکات قرار دارد ، به پروژه ‌های اجرا شده از محل زکات اشاره و بیان داشت: در این راستا ۵۷ پروژه در 6 ماهه اول سال جاری از سوی شهرستان‌ها پیشنهاد شده است.

وی گفت: در سال ۸۴ میزان زکات وصولی ۱۸۱ میلیون تومان بوده و در سال گذشته میزان وصول زکات به ۸ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان رسید.

چهرقانی افزود: به موازات آیات قرآن کریم ، نقش پر رنگ پرداخت زکات را می توان در احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) نیز نظاره کرد که همواره این فریضه را در رأس وظایف یک مسلمان واقعی برشمرده اند.

وی همچنین از پرداخت ۱۷ کمک ‌هزینه تحصیلی به دانشجویان از محل زکات در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۱۵ کمک‌ هزینه درمان پرداخت و پنج فقره مسکن نیز تأمین ‌شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش عمده زکات جمع آوری شده به پروژه های عمرانی اختصاص می یابد این در حالی است که اولویت مصرف زکات برای محرومان و نیازمندان است ، از این رو از همه کشاورزان و دامداران عزیز می خواهیم در زمینه زکات به اولویت مصرف برای نیازمندان توجه نمایند.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان همدان یادآورشد: با هزینه کرد صحیح زکات و توجه به اولویت مصرف زکات می توان بسیاری از مشکلات نیازمندان را کاهش داد.

چهرقانی در پایان با تأکید بر اینکه استان همدان در زمینه کشاورزی غنی می باشد ، بیان داشت : همه مسئولان باید اهتمام جدی در زمینه جمع ‌آوری و هزینه کرد زکات را داشته باشند و در بین مردم اعتماد سازی کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن