Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تا زمانی که فرهنگ زکات در اذهان مردم جا داده نشود پیشرفتی حاصل نمی شود

امام جمعه ملایر:
تا زمانی که فرهنگ زکات در اذهان مردم جا داده نشود پیشرفتی حاصل نمی شود

امام جمعه ملایر گفت: تا زمانی که فرهنگ زکات در اذهان مردم جا داده نشود پیشرفتی حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، حجت الاسلام سید رضا فاضلیان با بیان این مطلب در شورای زکات شهرستان با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام اظهار داشت: در هر جایی از قرآن واژه زکات و نماز با هم آمده اند که نشان از جایگاه ویژه زکات همچون نمازدر اسلام است.

وی با اشاره به تقدم نماز بر زکات در تمام آیات به جز در یک مکان بیان کرد: همواره در آیات قرآن نماز بر زکات تقدم دارد به جز در نماز عید فطر که ابتدا زکات و سپس اقامه نمازآمده است.

امام جمعه ملایر بیان داشت: اگر یک سنی ، شیعه شود خداوند تمام اعمال وی از جمله نماز، روزه و حج را قبول کرده ولی باید زکات خود را بپردازد .

وی گفت: زکات در دین اسلام دارای اهنیت فراوانی بوده و حتی در بعضی از روایات دیده شده است که پیامبر اکرم(ص) چند نفر را به دلیل نپرداختن زکات از مسجد بیرون کرده است.

فاضلیان تاکید کرد:  کسانی که مبانی زکات را تشریح می کنند باید به گونه ای عمل کنند که فرهنگ مردم فرهنگ زکات شده و این فرهنگ همچون فرهنگ نماز در بین مردم ترویج داده شود.

وی تاکید کرد: ضروری است مبلغین زکات  مبانی زکات را هر چه بیشتر برای مردم شرح دهند و همچنین اظهار داشت:

مبلیغین زکات  و کمیته امداد هر چه می توانند با اخلاق نیکو و  روی خوش با مردم برای دریافت زکات برخورد کنند تا رفتار آنان باعث عدم پرداخت زکات نشود.

فاضلیان افزود: پرداخت زکات برای اموال بسیار مهم بوده واگر با مالی که زکات آن پرداخت نشده است وسیله ای خریداری شود  و با ان نماز بخواند نماز وی قبول نخواهند بود.

امام جمعه ملایربا اشاره به آیات و روایات درباره اثرات پراخت زکات بیان کرد: با توجه به روایات اگر زکات در جامعه ای پرداخت شود در آن جامعه دیگر یک فقیر باقی نخواند ماند.

 وی با اشاره به جایگاه ملایر در صادرات کشمش بیان کرد: تاجران و کشاورزان ملایری در گرداخت زکات خیلی دقت کنند و اگر  تاجری بداند که زکات کشمشی که خریداری کرده زکات آن پرداخت نشده است باید زکات آن را بپردازد.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه نیز در این شورا با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: زکات یکی از فرائض مهم الهی بوده و تاکیدات فراوانی در آیات و روایات برای پرداخت آن شده است.

فرماندارملایر پرداخت زکات را موجب پاکیزگی مال و رفع فقر ومحرومیت عنوان کرد وافزود: با توجه به اینکه ملایر قطب کشاورزی استان می باشد تا کنون  اقدامات خوبی در زمیینه پرداخت زکات در این شهرستان انجام شده است.

وی با تاکید بر ترویج هرچه بیشتر پرداخت زکات  در شهرستان بیان کرد: ترویج و احیای فرهنگ دینی زکات  همراه با نماز از شاخص های عملی مسلمانی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

رضایی با اشاره به حضور عاملین زکات در تمامی روستاهای ملایر بیان کرد: برای ترویج هر چه بیشتر زکات باید برنامه ریزی و هماهنگی های دقیقی صورت گرفته که در این راستا  نقش و تاکیدات ائمه جمعه و جماعت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر نیز بیان داشت: از ابتدای سال 94 تا کنون بیش از هفت میلیارد ریال زکات بخش های مختلف در شهرستان ملایر جمع آوری شده است.

علی کولیوند افزود: در بخش زکات سهم محرومین  مبلغ 220 میلیون ریال، در بخش زکات مستحبی 270 میلیون ریال و در بخش زکات پروژه 6 میلیارد و 200 میلیون ریال جمع اوری شده است.

کولیوند در ادامه اظهارداشت:  شهرستان ملایر در پنج سال گذشته رتبه اول جمع آوری زکات در استان را کسب کرده و طی این مدت تعداد  294 پروژه از محل زکات در شهرستان  انجام شده است.

وی ساخت، مسجد، حسینیه و غسالخانه را از جمله مهمترین پروژه های عمرانی از محل جمع آوری زکات در روستا های شهرستان برشمرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن