Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری اختصاص ردیف بودجه برای ساماندهی مسیر گنجنامه

اختصاص ردیف بودجه برای ساماندهی مسیر گنجنامه

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: ردیفی به منظور ساماندهی محوطه و مسیر گنجنامه در بودجه 1403 شهرداری پیش‌بینی شده که شهرداری و میراث فرهنگی باید با همکاری بخش خصوصی، برنامه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا در شورای شهر همدان با موضوع بررسی طرح پيشنهادی محوطه گنجنامه اظهار کرد: محوطه گنجنامه طی سال‌های گذشته دائماً تغییراتی داشته و اقداماتی از سوی شهرداری، میراث فرهنگی و بخش خصوصی به منظور بهبود وضعیت در این منطقه گردشگری انجام شده است اما ارائه خدمات بهتر به گردشگران نیازمند اقدامات بیشتری است.

وی به اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه 1403 شهرداری در خصوص اجرای اقداماتی در محوطه و مسیر گنجنامه اشاره کرد و گفت: ردیفی به این منظور تعریف شده و شهرداری و میراث فرهنگی باید با همکاری بخش خصوصی، برنامه‌ها و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه دهند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: در خصوص ترافیک در این منطقه گردشگری نیز مشکل وجود دارد و تأکید ما به منظور رفع این معضل، نصب دوربین توسط شهرداری با همکاری پلیس راهور و اداره کنترل ترافیک شهرداری در محوطه گنجنامه و اعمال قانون برای متخلفان است.

وی با بیان اینکه در راهنمای گردشگری نیز طرحی در شورا در دست پیگیری است، افزود: احداث ساختمان‌هایی در ورودی‌های سه‌گانه شهر مد نظر بوده که در ورودی جاده کرمانشاه این ساختمان آماده شده و در ورودی تهران کلنگ‌زنی احداث انجام شده و در ورودی جاده ملایر نیز قرار بر احداث ساختمان است.

بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه هدف از ایجاد این ساختمان‌ها در مبادی ورودی شهر، ارائه خدمات به مسافران است، تصریح کرد: اجرای این طرح باید با مدیریت واحد توسط بخش خصوصی توانمند به صورت مشترک با میراث فرهنگی انجام شود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان از جمله سایت موزه میدان امام و منطقه توریستی و گردشگری گنجنامه نیاز به حضور راهنمایان گردشگری است که این امر نیازمند هماهنگی بین میراث فرهنگی و بخش خصوصی همچون تله‌کابین گنجنامه است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه در مباحث عمرانی بهبود مسیر گنجنامه و محوطه نیز باید اقدامات انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر ردیف تعیین شده به این منظور کافی نیست، سازمان عمران شهرداری پیشنهاد افزایش اعتبار را به شورا ارائه دهد.

وی خواستار تشدید نظارت‌ها در محوطه و مسیر گنجنامه به ویژه در ایام تعطیل و پیک حضور گردشگران شد و گفت: در بحث ایجاد ساختمان به منظور استقرار نیروهای پلیس راهور و نیروی انتظامی و نیروهای پیشگیری از تخلف در محوطه گنجنامه باید طبق ضوابط این مهم انجام شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و با خروجی بسیار کم در بحث گنجنامه، اظهار کرد: این موضوع جای بررسی دارد.

علی رضایی با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذار هستیم و اکنون یک سرمایه‌گذار برای رونق این منطقه تلاش می‌کند، یادآور شد: با توجه به سال‌های متمادی فعالیت تله‌کابین گنجنامه و تجارب کسب شده باید در بحث ساماندهی مسیر و محوطه گنجنامه به نظرات و دیدگاه‌های این بخش خصوصی نیز توجه شود..

وی خواستار توجه به پیشنهادات سرمایه‌گذار در این موضوع شد و بیان کرد: باید تلاش کنیم این محیط برای بهره‌برداری بهتر سرمایه‌گذار فراهم شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: باید تلاش بر ارتقای سالیانه این محوطه تاریخی باشد چراکه محوطه گنجنامه آیینه تمام‌نمای نظم و انضباط شهری بوده و حساسیت بیشتری نسبت به آن لازم است.

وی خواستار استفاده از تجارب سایر کشورها و شهرها در حفظ آثار تاریخی و هویتی شد و ادامه داد: شهرداری اولین مسئول در تعامل بین دستگاهی به منظور ساماندهی مسیر و محوطه گنجنامه است تا نواقص و کاستی‌ها در این خصوص رفع شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن