Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی دوپینگ خط قرمز ماست/ حذف وزنه برداری از المپیک بعید است

دوپینگ خط قرمز ماست/ حذف وزنه برداری از المپیک بعید است

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور گفت: دوپینگ خط قرمز فدراسیون است و مرتب این موضوع را رصد می‌کنیم.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید ربیعی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور به میزبانی همدان اظهار کرد: رویکرد فدراسیون وزنه برداری "رقابت پاک" است و همواره به ورزشکاران، مربیان و هیات‌های استانی این مهم را تاکید کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: نفراتی که به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند باید تست دوپینگ بدهند ضمن اینکه قبل از اعزام به مسابقات برون مرزی نیز این تست مجدد انجام می‌شود.

ربیعی ادامه داد: در رقابت‌های داخلی نیز حداقل از نفرات برتر تست دوپینگ گرفته می‌شود و در این زمینه بسیار جدی وارد شده‌ایم.

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور در خصوص شایعاتی مبنی بر حذف احتمالی این رشته از المپیک ۲۰۲۸ گفت: بعید است که این ورزش پرمخاطب و جذاب از المپیک حذف شود.

ربیعی اظهار کرد: ورزش وزنه برداری پیشتر به جهت معضل دوپینگ در معرض حذف از المپیک بود اما در سال‌های اخیر با محرومیت‌های سنگینی که آژانس مبارزه با ضد دوپینگ و فدراسیون جهانی برای ورزشکاران متخلف در نظر گرفتند، شاهد روند کاهشی در این رابطه بودیم.

وی اضافه کرد: تعداد دوپینگی‌ها در رشته وزنه برداری در سال‌های گذشته بسیار کم شده و در خیلی از مسابقات نیز موردی وجود نداشته و بعید است از المپیک حذف شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن