Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برخورد با 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان

برخورد با 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از شناسایی و برخورد قانونی با 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهرداد آهکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخورد قانونی با 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها اظهار کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه‌آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را بر عهده دارد بدون کسب مجوز ممنوع است.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌ عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، تاکید کرد: 177 مورد ساخت و ساز غیرمجاز از طریق گشت‌های راهداری شناسایی و با اخذ دستور قضایی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه‌های استان اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان ادامه داد: این مجموعه نسبت به هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: از مردم خواهشمندیم قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

آهکی افزود: علاوه بر پایش و کنترل ۲۴ ساعته محورهای استان از طریق سامانه‌های نظارت تصویری و گشت‌ راهداری، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، ساخت ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ها و تخلیه زباله در حریم راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن