Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمادگی کامل همدان برای بازگشایی مدارس

آمادگی کامل همدان برای بازگشایی مدارس

فرماندار همدان از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد علی محمدی اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به تعداد دانش آموزان در مدارس کلاس‌ها بصورت حضوری دایر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی در سطح شهر افزود: با آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس، شروع کار ادارات با دو ساعت تأخیر صورت می‌گیرد و مدارس بر اساس قاعده ساعت ۳۰/۷ صبح باز می‌شوند.

فرماندار همدان تاکید کرد: از دو منظر باید نگاه کرد که بحث کثری عملکرد کار کارمندان باید در قالب دور کاری جبران شود و خانواده‌ها نسبت به مشخص شدن وضعیت سرویس مدارس اقدام کنند.

محمدی ادامه داد: چندین جلسه برای سرویس مدارس برگزار شد که تعداد خودرو مورد نیاز ارزیابی شده و به آموزش و پرورش اعلام شده است تا نیاز احصا شده براساس قیمت مصوب ایاب و ذهاب انجام شود.

وی تاکید کرد: تعدادی خودرو در قالب سواری، سازمان حمل و نقل شهرداری، مینی بوس و اتوبوس در نظر گرفته شده است.

فرماندار همدان با اشاره به کم آبی در سطح شهر گفت: اگر قطعی آب تداوم داشته باشد باید تانکر مورد نیاز برای مدارس در نظر گرفته شده است، که تاکنون ۹۰ درصد مدارس در نواحی یک و دو تأمین تانکر شده‌اند تا در مواقعی که قطعی آب داریم بتوانند از آب استفاده کنند.

معاون آموزش و پرورش استان همدان گفت: تاکنون ۴۰۰ مخزن آب در مدارس این استان نصب و راه اندازی شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مجتبی قمری گفت: نصب دستگاه تهویه هوای استاندارد در مدارس استان همدان نیز صورت گرفته است با این وجود دستگاه‌های یدک و ذخیره‌ای نیز باید برای مواقع اضطراری و خرابی این دستگاه‌های پیش بینی تا در صورت بروز نقص فنی به سرعت جایگزین شود.

به منظور ترغیب و تشویق خانواده‌ها به تزریق واکسن وی افزود: فرزندان، به مدیران مدارس تاکید و توصیه شده تا کارت واکسن از مراجعان مطالبه کنند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: کلاس اولی‌ها ۳۰ و۳۱ شهریورماه به مدرسه می‌روند.

وی افزود: دانش آموزان کلاس اولی در روز ۳۰و ۳۱ شهریورماه برای شرکت در جشن شکوفه‌ها به مدرسه خواهند رفت.

محمد مهدی کاظمی گفت: با توجه به استمرار شرایط کرونا با این وجود دانش آموزان از ماسک استفاده کنند و کلاس‌های درس نیز باید از تهویه هوا مناسب برخوردار باشند./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن