Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی بارش‌های پراکنده در همدان ادامه دارد

بارش‌های پراکنده در همدان ادامه دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ادامه بارش‌های پراکنده در همدان خبر داد و گفت: با توجه به ابرناکی در آسمان استان، تا اوایل هفته آینده کاهش دما نداریم.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله زاهدی پیرامون وضعیت بارش‌ها در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی را در اغلب نقاط استان داشتیم که بیشترین مقدار در ایستگاه سولان همدان با هفت میلی‌متر بارش باران، گزارش شده است‌.

زاهدی تصریح کرد: پس از آن، بیشترین بارش‌ها مربوط به دشت آباد جوکار با شش میلی‌متر و لک‌لک اسدآباد با پنج میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: در مراکز شهرستان‌ها کمتر از یک میلی‌متر بارش باران داشتیم به طوریکه این آمار در ایستگاه سعیدیه شهر همدان نیم‌میلی‌متر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: بارش‌های خفیف و پراکنده تا اوایل شب پنجشنبه، ادامه دارد و روز جمعه صرفا ابرناکی‌هایی در آسمان استان مشاهده می‌شود و مجدد امکان بارش در روز شنبه وجود دارد.

زاهدی ادامه داد: مقدار بارش‌هایی که داریم کم است اما انتظار داریم در هفته‌های آینده وضعیت بهتر شود و بارش‌هایی با مقدار معمولی داشته باشیم.

وی در رابطه با علت کاهش بارش‌ها و عدم بارش برف در همدان که به یک استان سردسیر معروف است، توضیح داد: تغییرات اقلیمی یک مساله جدی در کل جهان بوده و باعث گرمایش زمین و به دنبال آن کاهش بارش‌ها شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور ادامه داد: این خشکسالی باعث کاهش بارش‌ها و بارش باران‌های سیل‌آسا شده است بنابراین باید اقداماتی به منظور کنترل این سیلاب‌ها صورت بگیرد تا بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

زاهدی در رابطه با وضعیت دما در همدان، بیان کرد: با توجه به ابرناکی در آسمان استان انتظار نداریم تا اوایل هفته آینده کاهش دما را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تغبیرات دمای هوای شهر همدان از یک تا ۱۱ درجه سلسیوس بوده است، گفت: همدان با یک درجه سلسیوس به عنوان خنک‌ترین و نهاوند با ۱۷ درجه سلسیوس به عنوان گرم‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن