Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس ساعت دقیق خاموشی‌ها به مردم اطلاع داده شود

ساعت دقیق خاموشی‌ها به مردم اطلاع داده شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز با کمبود حدود ۱۰ هزارمگابایتی برای پاسخگویی به نیاز زندگی روزمره مردم مواجه هستیم و راهی جز افزایش تولید نداریم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به ضرورت حرکت به سمت تولید برق برای کنترل خاموشی ها، بیان کرد: اکنون ما حدود ۲۰ هزار مگابایت کمبود برق در کشور داریم که رقم بسیار بالایی است. برای پاسخگویی به کلیه نیازهای کشور ما حدود ۷۵ هزارمگابایت برق لازم داریم اما میزان تولید برق ما حدود ۵۴ هزار ماگابایت است.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر بخواهیم جلوی خاموشی ها را بگیریم و به نیازهای روزمره زندگی مردم پاسخ دهیم باید تولید خود را حدود ۱۰ هزارمگابایت افزایش دهیم و به ۶۵ هزار مگابایت برسانیم و اگر بخواهیم به همه نیازهای کشور اعم از مصرف خانگی و مصرف صنعتی پاسخ دهیم باید تولید خود را به حدود ۷۵ هزارمگابایت برسانیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما راهی جز تولید برق نداریم. به میان آوردن تاثیر استخراج رمزارزها بر خاموشی ها بهانه ای بیش نیست. بر اساس آمار اکنون استخراج رمز ارز حدود هزار مگابایت برق در کشور مصرف می کند اما ما برای جلوگیری از خاموشی های روزانه به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزارمگابایت برق نیاز داریم. اما اکنون تنها می توانیم دست به دست هم دهیم تا با مدیریت مصرف و خود خاموشی از این شرایط عبور کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر دولت آینده نیز پس از استقرار قرار باشد همین شیوه را دنبال کند و به سمت تولید برق و انرژی های تجدید پذیر نرود؛ خاموشی ها مهمان ما خواهند بود. ما باید به دنبال افزایش ظرفیت تولید نیروگاه ها، تاسیس نیروگاه جدید و جلوگیری از هدر رفت برق باشیم.
وی افزود: اکنون به طور متوسط شاهد پنج ساعت خاموشی در سطح کشور هستیم که قطعا مردم را در ایام روز با مشکل مواجه می کند. اما اطلاع رسانی دقیق به مردم از زمان خاموشی ها امری ضروری است که باید از پیش اعلام شود و اگر تخلفی در این زمینه رخ داده قطعا آن را دنبال خواهیم کرد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن