Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دارالمومنین همدان داغدار شهید خدمت؛ دستاورد سفر شهید آیت الله رئیسی به همدان چه بود؟

دارالمومنین همدان داغدار شهید خدمت؛ دستاورد سفر شهید آیت الله رئیسی به همدان چه بود؟

دغدغه و بی قراری عجیبی برای خدمت به مردم داشت، سفرهایش را تنها برای دیدار با مردم، خدمت و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنان به ویژه در مناطق محروم و دور دست انجام می داد.

به گزارش "همدان نیوز"، هشتمین رییس جمهور ایران اسلامی و خادم الرضا که همزمان با ولادت هشتمین امام شیعیان امام رضا (ع) در راه خدمت به مردم به شهادت رسید نه تنها همه مردم ایران بلکه همه دوستارانش در نقاط مختلف سوگوار و عزادار کرد، رییس جمهوری که از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق را خستگی ناپذیر طی می کرد تا گره ای از مشکلات مردم باز کند و لبخند را روی چهره آنان بنشاند.

همدانی ها نیز امروز با شنیدن این خبر اندوهناک مانند دیگر هموطنان در سوگ رییس جمهور شهید و همراهانش نشسته اند.

سید الشهدای خدمت آیت الله رییسی در حدود سه سال خدمت خود در کسوت رییس جمهور در قالب سفرهای استانی بارها به جای جای و گوشه گوشه ایران سرکشی کرد، او چندین بار از برخی استان ها دیدن کرد تا گره از مشکلات مردم بردارد.

آیت الله رییسی در قالب ریاست جمهور یکبار در مرداد ماه ۱۴۰۱ به همدان سفر کرد و مشیت الهی بر این بود که او در این برهه به فیض شهادت نایل شود و سفرهای دور دوم باقی مانده او و دولت سیزدهم به برخی استان ها از جمله همدان ناتمام بماند، با این حال سفر دور اول سید الشهدای خدمت و خادم الرضا(ع) به همدان با اعتبارات مصوب در حوزه های گوناگون نقطه عطف و آغاز مسیر تحول و توسعه همه جانبه دیار الوند بود.

این سفر ۲۴۰ هزار میلیارد ریال رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف به ویژه در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان است.

دستاوردهای مثبت سفر استانی رییس جمهور فقید به استان همدان در بسیاری از حوزه ها و رفع برخی مشکلات و بحران ها در مدت کوتاه نمایان شد؛ مصداق بارز آن را باید در حل بحران آب همدان دانست که با تزریق ۱۵ هزار میلیارد ریال با دستور مستقیم شخص رییس جمهور و تلاش های شبانه روزی متولیان امر چالش ۱۸ ساله رفع شد و شهروندان همدانی طعم شیرین این خدمت ماندگار را با بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و پایدار در تابستان سال گذشته چشیده اند.

طرح آبرسانی به همدان از طریق سد تالوار روندی فرسایشی و طولانی مدت پس از حدود ۱۸ سال را طی می کرد و تبدیل به گره کور و بحرانی اجتماعی شده بود اما با عزم و اراده دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور به ویژه در سفر مردادماه ۱۴۰۱ آن ابرچالش به دستاوردی عظیم و خدمتی ماندگار برای الوندنشینان تبدیل شد.

سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان همدان در مرداد سال ۱۴۰۱ را می توان سرآغاز تحول و شتاب بخشی این ابر پروژه و پایانی بر بحران آبی در این خطه قلمداد کرد.

همچنین سفر رییس جمهور به استان همدان ۲۰ طرح شاخص و توسعه محور به ارمغان آورد که بهره برداری کامل از آنها نقطه آغاز تحول و پیشرفت این استان خواهد بود.

از دیگر طرح های شاخص مصوب سفر هیات رییس جمهور به استان همدان علاوه بر آبرسانی از سد تالوار می توان به تکمیل سد خرمرود با پنج هزار میلیارد ریال، کنارگذر شرقی و غربی همدان با چهار هزار میلیارد ریال، نگهداری و ایمنی راه ها با سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال، تکمیل بیمارستان اکباتان با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اجرای مسیر همدان- گل تپه- علیصدر با سه هزار میلیارد ریال و رفع نقاط حادثه خیز نیز با سه هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

اجرای کریدور شمال استان با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، سامانه های نوین آبیاری با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ، راه آهن همدان - ملایر و ایستگاه راه آهن همدان هر کدام هزار میلیارد ریال ، کنارگذر اسدآباد، سایت جدید صدا و سیما، احیای قنوات، احداث گلخانه، تقویت زیر ساخت های کشاورزی، تکمیل پست های برق، انتقال پساب، تکمیل تصفیه خانه چاه های صنعتی، تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب همدان از دیگر طرح های مهم سفر رییس جمهور به استان همدان است.

سفرهای استانی رییس جمهور فقید ایران آیت الله رییسی نه تنها برای همدان بلکه برای سراسر کشور رهاورد و دستاوردهای مختلفی داشت و موجب بهره مندی مردم از خدمات مختلف شد

مردم دیدار دارالمومنین و دارالمجاهدین استان همدان هیچگاه خدمات ماندگار آیت الله رییسی را فراموش نخواهند کرد و همیشه قدردان این خدمات هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن