Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آزمایش اتوبوس برقی همدان در زمستان

آزمایش اتوبوس برقی همدان در زمستان

مدیر معاونت اتوبوسرانی سازمان شهرداری همدان از آزمایش اتوبوس برقی طی زمستان در همدان خبر داد و گفت: این وسیله نقلیه تابستان آزمایش شد و پاسخگو بود اما باید زمستان نیز مورد امتحان قرار گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، بابک‌ اسدی با بیان اینکه اتوبوس برقی همدان مسیر آزمایشی خود را تابستان طی کرد  اظهار کرد: یک شرکت خصوصی پیشنهاد راه‌اندازی این اتوبوس را به همدان داد و این وسیله نقلیه هم وارد این شهر شد و مسیر آزمایشی را طی کرد اما البته هزینه‌ بالایی داشت.

وی بیان کرد: قرار شد زمستان امسال نیز آزمایش شود تا ببینیم پاسخگویی برف و یخبندان همدان خواهد بود تا تصمیماتی گرفته شود.

مدیر معاونت اتوبوسرانی سازمان شهرداری همدان با اشاره به تصویب اختصاص ۵۰ اتوبوس جدید به شهر همدان گفت: فعلا ۲۷ دستگاه اختصاص یافته که هزینه ۱۲ اتوبوس واریز و خریداری شده که امیدواریم به همت شهردار مابقی هزینه‌ها نیز واریز شود و اتوبوسها وارد ناوگان اتوبوسرانی همدان شود.

وی با بیان اینکه خرید این اتوبوس‌ها به صورت یارانه‌ای است و برای هر کدام از آنها یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: قیمت این اتوبوس‌ها در حال حاضر قریب به ۴ میلیارد تومان است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۲۶ دستگاه بازسازی و نوسازی شد عنوان کرد: در حال حاضر تمام اتوبوس‌های شهر به دستگاه کارتخوان مجهز هستند اما متاسفانه مردم استقبال چشمگیری از کارت بلیت الکترونیک ندارد و شاید به ۶۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم به خاطر شیوع بیماری‌های تنفسی، مشکلات پول خرد، صرفه‌جویی در وقت و پیشبرد اهداف سازمان اتوبوسرانی حتی‌الامکان  از کارت بلیت الکترونیک استفاده کنند گفت: امیدواریم مردم در حفظ و نگهداری اتوبوس‌های شهر نیز همکاری لازم را داشته باشند./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن