Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم در استان همدان

پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم در استان همدان

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان از پیش بینی خرید تضمینی بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این استان توسط مراکز خرید گندم تعیین شده خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مسعود بکایی با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان از ابتدای تیر تا دهم مرداد ماه امسال به نسبت مشابه سال گذشته اظهار کرد: خرید تضمینی گندم تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا دهم تیر ماه ۲۸۸ هزار و ۶۴۳ تن به ارزش ۳۳ هزار میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال محصول گندم از کشاورزان سطح استان توسط مراکز خرید تضمینی گندم تعیین شده خریداری شده، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ هزار میلیارد و ۲۹ میلیون ریال معادل ۴۸ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و ۱۷ هزار میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران همدانی در صف پرداخت است.

بکایی با اشاره به اینکه ۱۳۵ هزار و ۳۰۳ تن از گندم سطح استان توسط سیلوهای بخش کشاورزی استان خریداری و بیشترین گندم خریداری شده از گندمکاران استان به مراکز خرید سیلوهای بخش خصوصی اختصاص داشته است، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۱۲۰ تن از گندم مازاد استان توسط مراکز خرید دولتی،۱۲۰ هزار و ۸۲۶ تن توسط مباشرین تعاونی های روستایی و ۱۸ هزار و ۳۹۳ تن از مابقی گندم مازاد گندمکاران نیز توسط کارخانجات آرد سطح استان خریداری شده و این خریداری توسط مراکز خرید همچنان تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن با تحویل ۸۵ هزار و ۸۶۹ تن گندم بیشترین و شهرستان فامنین با ۳۴۳۱ تن گندم کمترین و پایین‌ترین گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی گندم را تا دهم مردادماه داشته است، خاطرنشان کرد: مقدار خرید تضمینی گندم سطح استان در دهم مردادماه سال گذشته ۱۸۵هزار و ۶۳۸ تن بوده که در حال حاضر میزان خرید گندم تضمینی استان از آغاز فعالیت مراکز در یکم تیرماه تا دهم مردادماه به نسبت مشابه سال قبل با مقدار ۱۰۳هزار و ۵ تن اختلاف معادل ۵۵ درصد در مقایسه به سال گذشته از افزایش خرید برخوردار است. / ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن