Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی سنجش ۳۴ هزار نوآموز همدانی

سنجش ۳۴ هزار نوآموز همدانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۴ هزار نوآموز این استان از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش از ورود به مدرسه (اول تیرماه) مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد پورداوود با اشاره به اجرای موفق برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش از ورود به دبستان در سطح استان، افزود: امسال این نوآموزان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مورد سنجش شدند.
وی اظهار داشت: ۲۶ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ثابت و سیار برای نوآموزان این استان اختصاص یافته است و از ابتدای تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده اند.
پورداود با اشاره به اینکه خانواده ها تا پایان شهریورماه فرصت دارند با نوآموزان خود به این پایگاه ها مراجعه کنند، تصریح کرد: این کار بزرگ در جای‌دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی و تأثیر آن در پیشرفت تحصیلی و پیشگیری از بروز مشکلات در آینده بسیار موثر است. 
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر ضرورت رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و اطلاع رسانی دقیق برای حضور به موقع نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت بیان کرد: نوبت دهی به نوآموزان به گونه ای صورت گرفت که از شلوغی جمعیت در پایگاه‌ها جلوگیری شود.
وی افزود: در این مدت فضای پایگاه‌ها از لحاظ رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی بودن آن برای سنجش دانش‌آموزان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
پورداود بیان کرد: در پایگاه های سنجش علاوه بر انجام مراقبت های بهداشتی وضعیت بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بررسی شده و در ادامه مباحث مرتبط با مراقبت های بهداشتی، معاینات پزشکی، واکسیناسیون، مراقبت های دهان و دندان با اولویت «فیشور سیلانت» در خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت صورت گرفته و ثبت اطلاعات در سامانه سیب انجام شد.
وی ادامه داد: این پایگاه‌ها نسبت به ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، طیف اوتیسم و هوش اقدام کردند.
پورداود خاطرنشان کرد: با مداخله به هنگام تیم های سلامت و تشخیص مشکلات نوآموزان، این طیف از دانش آموزان پایه اول ابتدایی بدون کمترین مشکل وارد مدرسه شده و مراقبت های لازم نیز در طول سال تحصیلی صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اپیدمی کرونا و ضرورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی، تمامی ملاحظات و پروتکل های بهداشتی از یک هفته قبل از آغاز سنجش نوآموزان بررسی و اجرا شده و در حین اجرای سنجش سلامت نوآموزان نیز روند اجرای این دستورارالعمل ها رصد می شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن