Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش

تورم در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

آمارهای تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده در بهمن ماه، به شکل غیررسمی از سوی سخنگوی دولت اعلام شد. این آمار حاکی از آن است که تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده در بهمن ماه به ۲۸ درصد رسیده است.

«بلاگران حجاب» یا کاسبان میلیونی؟

یک استاد جامعه‌شناسی درباره کسانی که نام‌ خودشان را «بلاگر باحجاب» گذاشتند، گفت: حجابی که برای یک بلاگر یا لایف استایل مطرح می‌شود کاملا کج فهمی است و برداشت اشتباهی در جامعه ایجاد کرده و در واقع باید گفت ما با یکسری بلاگر صنعت زیبایی روبه‌رو هستیم که از کالاهای حجاب هم استفاده می‌کنند. از این رو مسائلی که پشت این تبلیغات است نشان می‌دهد در پشت پرده داستان اصلا حجاب معنایی ندارد.

راه‌اندازی نخستین گلخانه تلفیقی کشور در همدان با حمایت صندوق کارآفرینی امید

حمایت از شرکت های دانش بنیان و تسهیل مسیر کسب و کار کارآفرینان از طریق ارائه مشاوره های کاربردی و ارائه تسهیلات هدفمند در دستور کار صندوق کارآفرینی امید همدان قرار دارد، از همین رو نخستین گلخانه تلفیقی کشور در همدان با حمایت این صندوق راه اندازی شده است.

جهادگران در همدان برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد کردند

با دستور دادستان همدان، ساختمان بلااستفاده یکی از ادارات که به دلیل عدم رسیدگی، مخروبه و تبدیل به جولانگاه معتادان شده بود به قرارگاه شهید هاشمی تحویل داده شد و حالا پس از سه سال متولیان قرارگاه با رویکرد اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.

زمین خواری در همدان، قصه پرغصه بی پایان

رشد قیمت زمین در همدان طی سالیان گذشته تاکنون ذائقه سودجویان را به سمت چپاول عرصه های ملی، کوه ها، دشت ها کشانده و اشتهای سیری ناپذیر آنها تخریب و تصرف اراضی ملی و تبدیل غیرمجاز آنها به ویلاها و اراضی مزروعی را به همراه داشته که باید با تشدید نظارت‌ها و برخورد قاطع تر با متخلفان با این پدیده غیرقانونی سریالی و بی پایان برخورد کرد.

روستای علیصدر از بزرگترین غار آبی جهان سهمی دارد؟

روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ که اغلب این روستا را با جاذبه‌ گردشگری مهم و بی‌نظیر بزرگترین غار آبی دنیا؛ غار «علیصدر» می‌شناسند و به دلیل وجود غار علیصدر این روستا در بیشتر ماه‌های سال مملو از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است.

واکاوی علت افت شدید قیمت مسکن در همدان/ دیگر خبری از قیمت‌های نجومی خرید و فروش نیست

بررسی فایل های فروش خانه و زمین در مشاوران املاک نشان می دهد قیمت ها به نسبت سال گذشته و ماه های نخست امسال با افت همراه بوده که شاید این اتفاق بی تاثیر از بهبود بازار عرضه مسکن توسط دولت نباشد.

وقتی نحوه «کمک‌ به مدرسه» تغییر می‌کند؛

مدارس دولتی به جای "هنگام ثبت نام" در طول سال «پول» بگیرند!

درحالی که وزارت آموزش و پرورش تاکید دارد که مدارس عادی دولتی به هنگام ثبت نام نباید از والدین دانش‌آموزان پولی دریافت کنند، گزارشات میدانی حاکی از این است که بعضا این مدارس به هنگام ثبت نام از والدین مبالغی میلیونی دریافت می‌کنند.

کمبود اتوبوس ‌شهری در همدان/ فروش ‌اتوبوس‌ها با کدام توجیه انجام می‌شود؟ ‌

در حال حاضر حدود ۲۵۰ اتوبوس شهری در همدان فعال است که پاسخگوی جمعیت شهر همدان که قریب ۷۰۰ هزار نفر است نیست و همین اتفاق باعث شده ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر همدان با کمبود اتوبوس مواجه شود.

واکاوی سقوط فوتبال شهرداری همدان

چرایی سقوط شهرداری همدان به لیگ دسته دوم فوتبال کشور در روزهای اخیر با بازار داغ شایعه پراکنی‌ها، توپ سقوط را به زمین دیگری انداختن و جستجو برای متهم کردن یک فرد یا چند نفر همراه شده است.

از جزیره‌ متروکه همدان چه خبر؟

ایجاد مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری «جزیره شادی» در شهر بهار از سال ۹۰ در استان کلید خورد تا همدان به عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر دارای بزرگترین و مجهزترین پارک آبی کشور شود و از این طریق بخش گردشگری را رونق بخشد.

صدای فاتحه اعتماد می‌آید؛

بازار هزار قیمت لوازم خانگی در همدان

«بازار کساد» که همیشه ورد زبان بازاریان است و تا از وضع اقتصادشان می‌پرسیدی، آهی می‌کشند و می‌گویند: «بازار کساد است». این بهانه‌ای شده تا فروشندگان برای سرپا نگه‌داشتن خود و برخی نیز برای کسب درآمد بیشتر چه به‌صورت قانونی و یا غیرقانونی، اجناس و کالاهای خود را با کمترین سود بفروشند تا مشتری جذب کنند و یا با ابزاری به نام «زبان» چنان کالای خود را  تبلیغ کنند که مشتری با میل خود، هزینه‌های فراتر از سود را نیز بپردازد.

ازدواج؛ به نام کودکان به کام خانواده

همین چند روز پیش بود که مرکز آمار ایران اعلام کرد در فاصله بهار تا پاییز سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مورد ازدواج دختران کمتر از ۱۵ سال و هزارو ۸۵ مورد ولادت توسط مادران کمتر از ۱۵ سال در کشور انجام شده است. همان معضل همیشگی کودک‌همسری و کودک‌مادری که کمی بعد می‌تواند ختم شود به کودک‌بیوگی. همچنین بررسی داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰، بیش از ۳۲ هزار دختر کمتر از ۱۵ سال ازدواج کرده‌اند؛ رقمی درخور توجه و نگران‌کننده.